سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

آیا سومین فاجعه توافقی تاریخ اسلام رقم میخورد؟

مذاکرات هسته ای ایران و پنج به علاوه یک هنوز هم ادامه دارد .طرف های غربی در صحبت های خودشان از روند مذاکرات ابراز امیدواری میکنند و وزیر خارجه کشورمان "اختلافات را باقی مانده " میداند! این در حالیست که مذاکرات با شبهای قدر و شهادت امیر مومنان علی علیه السلام از یک سو ، و پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت ، توسط امام خمینی (ره) از سوی دیگر همزمان شده است.
تاریخ اسلام دو فاجعه توافقی را به خود دیده است که یکی از آن دو مربوط به جنگ صفین و دیگری هم ، همان جام زهر معروف است .

سومین فاجعه توافقی تاریخ اسلام؟؟
1- حضرت علی علیه السلام پس از وفات پیامبر گرامی اسلام بیست و چند سال خانه نشین بودند و حق خلافتشان را سلب کرده بودند ، آن هم به " خواست مردم!" چرا که اگر مردم میخواستند علی علیه السلام خلیفه شان باشد ، همان طور که پس از سه خلیفه به سراغ ایشان آمدند ، زودتر این کار را میکردند.
2- در جنگ صفین هنگامی که قرآن ها بر نیزه رفت ، ساده اندیشانی که در سپاه حضرت علی علیه السلام بودند ، قرآن های بر نیزه را به قرآن ناطق ارجحیت داده و آن حضرت را وادار به "پذیرش حکمیت" نمودند . توجه داشته باشید که باز هم خواست مردم و اصرار مردم بر این بود ! که نتیجه آن حکمیت بر همگان روشن است .
3- سال 1367 شورای امنیت – غربی ها – که جنگ را بی نتیجه برای خود میدیدند قطعانامه ای را صادر میکنند که جنگ را پایان دهند. امام خمینی (ره) برای پذیرش قطعنامه از برخی افراد -که نامشان برای همه مشخص است – مشورت میخواهند . یکی از آن افراد در نامه ای به امام راحل از " نا امیدی و خسته شدن مردم از جنگ " می نویسد ! و در نتیجه امام قطعنامه را میپذیرند . البته امام پس از عملیات مرصاد که آن حضور پرشور مجدد مردم در جبهه های نبرد را دیدند فرمودند " اگر میدانستم مردم اینگونه به جبهه می آیند قطعنامه را قبول نمیکردم "
در این موارد ذکر شده ، گناه مردم کوفه ، ساده انیشی ، و گناه مردم ایران در سال 67 عملکرد دیر هنگامشان بود!
اکنون نیز بارها در تریبون ها شنیده ایم که برخی مدام میگویند " مردم از تحریم ها خسته شده اند" و رفع تحریم ها را هم به توافق – هر چند ذلت بار – گره میزنند. و این جملات چه قدر آشنایند!!!
"ما اهل کوفه نیستیم ، علی تنها بماند ؟؟؟"
آیا جمله درست است؟ آیا واقعا اهل کوفه نیستیم و "علی "ها را تنها نمیگذاریم؟
یک بار در تشییع پیکر مطهر 270 شهید غواص و گمنام این شعار را اثبات کردیم و اینک که اعلام نتیجه توافق احتمالا به آخر هفته موکول خواهد شد ، بیائید با برگزاری هرچه با شکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس ، "سید علی " را تنها نگذاریم تا اگر تیم هسته ای " متدین و شجاع و غیور " مان " دچار اشتباه و خطا " شد ، سید علی بتواند به پشتوانه این ملت توافق را ملغی کند .
بیائید اثبات کنیم " اهل کوفه نبودن" را ، " بی بصیرت نبودن " را ، بیائید نگذاریم "سومین فاجعه توافقی تاریخ اسلام" به نام ما ثبت شود! کاری کنید نسل های بعدی در تاریخ نخوانند مردم سال 94 "دیر عملکردند " یا " بی بصیرت بودند" ، یا " ساده اندیش بودند".

در پایان این نکته را هم اعلام میکنم که مثل همه مردم ایران از یک توافق خوب و منطقی که در برگیرنده خطوط قرمز هسته ای باشد و استقلال و عزت ملی را هم حفظ کند استقبال میکنم و برای تیم مذاکره کننده آرززوی موفقیت دارم .


[ سه شنبه 94/4/16 ][ 12:38 صبح ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 90
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 389847

لینک باکس