سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

نفوذ ، دستگیری ، یا اقناع عمومی؟
چند وقتی میشه که رهبر انقلاب مدام درباره خطر نفوذ آمریکا در کشور صحبت میکنند . نفوذی که در همه ابعاد ، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و حتی سبک زندگی میتونه اتفاق بیافته!
البته به قول آقای توکلی بحث نفوذ برای این دو سه روزه نیست! و از قبل مطرح بوده ، ولی به هر حال پس از برجام و توافقات رخ داده ایران و آمریکا بیش از گذشته مطرح شده . به عقیده کارشناسان برجام میتونه هموار کننده راههای نفوذ آمریکا در ابعاد مختلف باشه .

دیروز خبری منتشر شد مبنی بر بازداشت 5 روزنامه نگار مرتبط با بیگانگان که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسم آنها را " عناصر مرتبط با نفوذ " گذاشت.
اما این بازداشت ها حواشی هم داشتتند. دیشب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما کارشناس برنامه - که اسمش را خاطرم نیست به نکته جالبی اشاره کرد و اون هم عدم اعتقاد بعضی از مسئولین به مسئله نفوذ بود.
امروز رئیس محترم جمهور در جلسه هیئت دولت در صحبتی عجیب بحث نفوذ را اقدامی حزبی خواند! و گفت نگذارید از موضوع نفوذ بهره برداری حزبی شود!!!
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز طی یادداشتی در تلگرام به طور تلویحی این بازداشت ها را زیر سوال برده و نوشت " حتما متولیان امر دلائل قانع کننده ای به مردم ارائه خواهند کرد"
در ادامه این یادداشت احمد تولکی از اقدامات امنیتی و انتظامی در برخورد با مسئله نفوذ انتقاد کرد . البته قطعا منظور آقای توکلی این است که در مسئله نفوذ باید به اقدامات فرهنگی نیز پرداخته شود که صد البته حرف صحیحی است و در بر نامه گفتگوی خبری دیشب هم کارشناسان به این موضوع اشاره نمودند .
احمد توکلی همچنین نوشت :" تهدید نفوذ که مساله امروز و دیروز ما نبوده است"

نفوذ ، دستگیری ، یا اقناع عمومی؟

اما در این باره نیاز است به چند نکته توجه شود.
اول اینکه مسئله نفوذ هم موضوعی امنیتی محسوب می شود و هم موضوعی فرهنگی! به طور مثال در مورد موضوعاتی چون مصرف لوازم آمریکایی ، یا همین ساندویچ های مطرح آمریکایی که مرتبط با سبک زندگی عموم جامعه می شود قطعا موضوع فرهنگ سازی بسیار موثر تر از اقدامات پلیسی است! اما در مسائلی چون جاسوسی و زمینه چینی برای نفوذ به خصوص در مسائل سیاسی ، همزمان به اقدامات اطلاعاتی و امنیتی و پلیسی هم نیاز است .

مطلب دوم هم که در یادداشت آقای توکلی به چشم میخورد موضوع زمان مطرح شدن مسئله نفوذ است . درست است که موضوع نفوذ مسئله ای نیست که مربوط به امروز باشد و قطعا این مسئله از ابتدای انقلاب اسلامی مطرح بوده است . اما گویا ایشان این نکته را فراموش کرده اند که با توافقی که مجلس شورای اسلامی بدون توجه به کاستی های آن ، به تائید آن پرداخت موضوع نفوذ آمریکا در جمهوری اسلامی بیش از پیش مطرح می شود . در تمام سی و چند سال انقلاب اسلامی هیچ گاه بحث افتتاح شعبه ساندویچ های آمریکایی در ایران مطرح نبود ، ولی اکنون و پس از برجام این شرکت ها به سرعت خود را به کشور ما رسانده اند . پس در شرایط کنونی کشور ما مسئله نفوذ بسیار پر رنگ تز از هر زمان دیگری مطرح است .

و در آخر سوالی به ذهن می آید و آن اینکه کسانی که میگویند نباید در موضوع نفوذ اقدام پلیسی بشود و موضوع نفوذ پیش از این نیز مطرح بوده ، باید پاسخ بدهند که تا کنون چه اقدامی در جهت جلوگیری از نفوذ انجام داده اند؟! آیا در مجلس قانونی تصویب و یا حتی مطرح شده است در جلوگیری از نفوذ در بخش های مختلف؟ مجلس حتی در بررسی موضوع مهمی چون برجام که علاوه بر ایجادمشکلات عدیده در زمینه انرژی هسته ای و موشکی  ، مانند دروازه ای برای نفوذ فرهنگ و سبک زندگی غربی در جامعه ماست نیز نتوانست زمینه های نفوذ را ببندد یا حتی بفهمد!

این طور به نظر می رسد که بسیاری از مسئولان هنوز متوجه ماهیت نفوذ نشده اند و آنرا در حد یک موضوع حزبی می بینند ! این مسئولان چه طور میتوانند اقدامی برای مقابله با نفوذ انجام بدهند! به نظرم مسئولات اطلاعاتی باید زمینه نفوذ را در اطرافیان اینها بجویند! همان طور که پیش تر هم از همین نقطه ضربه خورده ایم!
و باز هم باید به بصیرت این ملت و راهبری رهبر مقتدرمان برای مقابله با نفوذ دل ببندیم که از مجلس و دولت و سایرین کاری ساخته نیست!  



[ چهارشنبه 94/8/13 ][ 5:51 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 388764

لینک باکس