سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

باز انتخابات ، باز ولایتی!

میخواهم برگردم به سه سال پیش! زمانی که رفته رفته بحث انتخابات ریاست جمهوری یازدهم داغ می شد و جناح های مطرح کشور خودشون را آماده حضور در انتخابات میکردند . هر روز یک نفر از گوشه ای می ایستاد و فریاد میزد که من احساس تکلیف کرده ام در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم!!
در همین ایام بود که اصولگرایان برای کم کردن این مشکل در بین خودشون گروهی سه نفره تشکیل دادند . گروهی که سه نفر از افرادی که نامشان بیش از دیگران در محافل اصولگرایی برای حضور در انتخابات مطرح بود در آن حضور داشتند . محمد باقر قالیباف ، غلامعلی حدادد عادل و علی اکبر ولایتی!!
قرار بر این بود که این گروه با ساز و کار هایی که تعریف شده بود به بررسی مقبولیت هر یک از این افراد اقدام نماید و در نهایت فقط یک نفر در انتخابات ثبت نام کند . که در نهایت تقریبا هیچ یک از این سه نفر به این سازو کار ها پایبند نماندند و هر سه نفر تا روز انتخابات رقابت را ادامه دادند ، به استثنا حداد عادل که چند روز مانده به انتخابات با هوشیاری از شرکت در انتخابات انصراف داد.از آنجا که رای گیری ها هم نشان داد مشخص بود که اگر علی اکبر ولایتی به ساز و کار تعیین شده در گروه سه نفره پایبند میماند ، باید مانند حداد عادل از رقابت انصراف میداد و فضا را برای قالیباف مهیا مینمود ، ولی وی با بد عهدی به این پیمان پایبند نماند!

اما تمام تلاش های وی در انتخابات پیشین برای تخریب نیروهای اصولگرا این نبود! وی حتی در مناظره ها نیز با مطرح نمودن برخی مسائل حاشیه ای و از پیش تعیین شده اقدام به تخریب قالیباف و جلیلی نمود تا روحانی بتواند از این فضای به وجود امده تمام استفاده را ببرد و به رای های خود بیافزاید . و در نهایت چند ماه پس از اتمام انتخابات ولایتی با حکمی که از سوی هاشمی رفسنجانی گرفت ، مزد تلاشهای خود را دریافت نمود! علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقفیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شد!!!

باز انتخابات ، باز ولایتی

وباز ، پس از دو سال مجددا به یک انتخابات دیگر نزدیک می شویم و باز هم احساس تکلیف ها و ائتلاف ها و، باز هم علی اکبر ولایتی!!!!
چند روز پیش خبری انتخاباتی منتشر شد که فضای رسانه ای کشور را تحت شعاع قرار داد! ائتلاف 4نفره ای به حضور لاریجانی ، ناطق نوری ، آیت ا... مقتدایی و علی اکبر ولایتی!!! البته بلافاصله ولایتی در مصاحبه ای نقش خود در این انتخابات را در حد مشاوره پائین آورد و گفت که حضور وی در این نشست های 4 نفره فقط مشورتی است.البته ولایتی پیش تر هم شرکت در انتخابات مجلس را تکذیب کرده بود .
اما این سوال در اذهان علاقه مندان اصولگرایی به وجود آمده که چرا با نزدیک شدن به انتخابات دوباره پای ولایتی به یک ائتلاف باز شده است؟ آن هم ائتلافی که اشخاص مطرحی چون لاریجانی و ناطق نوری در آن حضور دارند! افرادی که هر سه جبهه مطرح کشور ، یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان و جبهه تازه مطرح شده اعتدالیون -همان حامیان دولت - علاقه مند هستند آنها را در لیست خود قرار دهند یا حداقل حمایت ناطق را به دست بیاورند.
باز این نگرانی به وجود آمده است که نکند ولایتی این بار به جای تخریب اصولگرایان به دنبال ایجاد دو دستگی میان آنها و جذب لاریجانی و ناطق نوری به دار و دسته دولتیها و اعتدالیون باشد. البته با مواضعی که لاریجانی از خود نشان داده است این احتمال پیش تر هم مطرح شده بود و حالا که اعتدالیون با اصلاح طلبان هم به هم زده اند ، بیش از پیش بوی اجرایی شدن گرفته است.

با این اوصاف در حالی که کمتر از سه ماه تا انتخابات باقی مانده است و کمتر از 20 روز تا آغاز ثبت نام ها باقیست ، به نظر می رسد که در انتخابات پیش رو با سه دسته مواجه خواهیم شد و البته پر واضح است که هیچ یک نمی توانند اکثریت مجلس را به دست بیاورند . باید دید کدامیک از این گروهها اقلیت قوی را شکل میدهد و میتواند پس از تشکیل مجلس گروههای دیگر را به سوی خود جذب کند.



[ سه شنبه 94/9/10 ][ 3:7 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 85
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 388814

لینک باکس