سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

در ابتدا خدا را شاکرم که به هر مشقتی بود حضور بنده حقیر در این مراسم عظیم و به فرموده رهبر انقلاب " مهم " را قسمتم کرد !
چون فقط فرماندهان پایگاه ها می تونستن حضور پیدا کنن ! و جا داره از دوستانم که باعث شدن تا بتونم به این مراسم برم تشکر کنم!

قصد ندارم مانند مطالب قبلی وبلاگ به اصل موضوع بپردازم . البته اصل موضوع بسیار مهم بود و به خاطر همون مهم بودنش توسط سایت ها و وبلاگ های بسیاری مد نظر قرار می گیره. من در این پست فقط به برخی حواشی تلخ و شیرین این همایش بزرگ می پردازم .
البته نباید از اصل موضوع غافل شد! اصل هایی مانند " تشریح ماهیت استکباری آمریکا " ، " تذکر رهبر معظم انقلاب به بسیحیان " و همچنین " تذکر به تیم مذاکره کننده هسته ای " و خیلی اصل های دیگه!


فرماندهان لشگر عشاق

یک نکته ای که به ذهنم می رسه بگم حرکت کردن به سمت مصلی بزرگ تهران تو اون تاریکی شب هست . که البته کم کاری یا بی دقتی راهور و مسئولین برگزار کننده برنامه - یا هر چیز دیگه ای که شما بگید -  که باعث ترافیک شدید بزرگراه رسالت شده بود  رسیدن به مراسم را با تاخیر مواجه کرد به نحوی که فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج از اونجایی که به نماز اول وقت اهمیت میدادن تو تونل رسالت و گوشه و کنار خیابون نمازشون را حتی به جماعت اقامه کردن! الان دارم حسرت می خورم که ای کاش از اون نماز خوندن ها عکس می گرفتم ! البته این ترافیک نا خواسته باعث تاخیر در حرکت خودروهای عبوری هم شده بود که جا داره از سعه صدر آنها تشکر شود!
این را هم بگم که کسانی که از گوشه و کنار کشور برای دیدن جمال دلربای رهبرشون سختی سفر را تحمل کرده بودن ، این کمی معطلی را هم به جان خریدند و از قبل از تونل رسالت تا خود مصلی با پای پیاده حرکت کردند تا به محل برگزاری مراسم برسن!

بالاخره رسیدیم به مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و از چند گیت حفاظتی رد شدیم و با راهنمایی مسئولین محترم وارد محل برگزاری مراسم شدیم . به لطف برنامه ریزی دقیق مسئولین ما تهرانی ها را فرستاده بودن طبقه دوم !! از اونجایی که کمی زود رسیده بودیم و هنوز جای خالی زیاد بود به هر شکلی بود تو همون طبقه اول نشستیم البته جایی در دور دست ها که تقریبا به جایگاه هم دید نداشتیم ! اگر بخواهم روی تصویر بالا جای خودم را نشانتان بدهم می شود کمی بالاتر از وسط تصویر به سمت چپ !!! حالا نمی دونم چرا باید به میزبانان مراسم - منظورم تهرانی ها هست! - این قدر ظلم می شد!!!

از این هم بگذریم !! مجری مراسم چند بار شعار هایی که قرار بود هر یک از استان ها به تفکیک بگویند را با آنها تمرین کرد و در نهایت به دلیل عدم هماهنگی استانها - و شاید دور بودن برخی نسبت به چایگاه - این برنامه از سین اصلی برنامه کنار گذاشته شد!

سپس میثم مطیعی مداح اهل بیت پشت میکروفن قرار گرفت و سرود دسته جمعی که قرار بود در حضور امام خامنه ای (مد ظله العالی ) خوانده بشود را با بسیجیان تمرین کرد  .
هر چه عقربه های ساعت به 10 نزدیک تر می شدیم صحبت های مجری به گونه ای می شد که گویا تا دقایقی دیگر رهبر انقلاب در جایگاه حاضر خواهند شد . به همین دلیل بسیجیان در این دقایق ایستاده بودند و با شعار های پی در پی خود از رهبر انقلاب در خواست می کردن که هر چه زدتر در جایگاه حضور یابند و مهر پایانی بر این انتظار شاید چندین ساله آنها بزنند!
پس از دو بار (!) قرائت قرآن دیگر صدای شعار " ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم " فرماندهان پایگاه ها قطع نمی شد . دیگر کمتر کسی بود که به روی پاهای خود نایستاده باشد! بالاخره انتظار ها پایان یافت و رهبر معظم انقلاب در میان انبوهی از شعار های فرماندهان پایگاه ها ، در جایگاه حاضر شدند و به ابراز احساسات بسیجیانی که از اقصی نقاط کشور خود را به این جمع رسانده بودند پاسخ گفتند .
این قدر این فرمانده پایگاه ها قدشان بلند بود و هیکلشان درشت که من با این قد کوتاهم هیچ دیدی نسبت به جایگاه نداشتم و باید تصاویر رهبر انقلاب را از روی ال سی دی های-یا پرده های - تعبیه شده در نقاط مختلف محل برگزاری مراسم میدیدم!!!

مراسم با یک نمایش زیبا به نام "پرچمداران تمدن اسلامی "آغاز شد و سپس فرمانده سپاه گزارشی از عملکرد بسیج ارائه کرد . نکته جالب صحبت های عزیز جعفری شاید این جمله بود :" دشمنان بدانند که این جماعت فقط فرماندهان پایگاه های بسیج ما هستند و اگر هر کدام فقط یک گروهان با خود به میدان بیاورند کار شما تمام است!"-نقل به مضمون-

رهبر معظم انقلاب صحبت هایشان را با یک سلام بر امام حسین علیه السلام و یک روضه کوتاه از کربلا آغاز کردند . روضه کوتاهی که اشک بسیاری از بسیجیان را از دیده هایشان جاری کرد .

قرار شد به متن نپردازم ! که متن های مهم این همایش مهم خودش چند پست کار دارد! فقط به یکی دو حاشیه دیگر می پردازم و مطلب را به اتمام می رسانم .
به قول یکی از دوستانمان حضرت آقا همیشه درباره رژیم غاصب اسرائیل تعبیر های بسیار جالبی را استفاده می کنند . امروز هم چند بار از تعبیر های زیبای خود استفاده نمودند . یک بار در رابطه با تهدیدات رژیم غاصب از تعبیر "دهان  نحس نجس سگ هار منطقه" برای این رژیم استفاده نمودند . جای دیگر هم در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران از تعبیر " کینه شتری " استفاده نمودند که با خنده حضار همراه بود .

یک نکته دیگه هم به برخی افرادی بر می گردد که شاید فکر میکنند که با این کارها مفید واقع می شوند !! یا شاید می خواهند علاقه خود به سخنان رهبر را نشان بدهند!!
نه فقط در این سخنرانی رهبر ، بلکه بار ها و بارها مشاهده شده است که در سخنرانی های رهبر انقلاب افرادی با تکبیر ها و شعار های بی مورد و بی جا نظم سخنرانی را بر هم می زنند ! امروز هم چند بار این اتفاق رخ داد که در نهایت  رهبر انقلاب با خوشرویی خاصی به افرادی که شعار های بی جا می دادند فر مودند :" شعار هایتان را نگهدارید برای وقت و جای مناسبش!!" که البته این جمله ایشان هم با استقبال و خنده حضار مواجه شد .

نمی دانم کامل گفتم یا نه! ولی بعید نیست چیز هایی را جا انداخته باشم !! مثلا گاهی دیده می شد که خواهران بسیجی در سر دادن شعار از برادران پیشی می گرفتند و آغاز گر شعارها می شدند !!
پ.ن : یک بنده خدایی تو نظرات گفت "کاش به دست نوشته های زیبای بسیجیان هم اشاره می کردید ". من که گفتم ممکنه یه چیزایی یادم بره! اینم یکیشه!


در پایان به قسمت پایانی سخنان رهبر اشاره می کنم ! رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنان خود، جوان ها را مورد خطاب قرار دادند و گفتند:

"بدون هیچ تردیدی، آینده روشن وامید بخش کشور و نظام متعلق به شما است و شما جوانان خواهید توانست کشور و ملت را به اوج توفیق برسانید و الگو و نمونه کامل تمدن نوین اسلامی را تشکیل دهید.
ایشان افزودند: لازمه انجام این وظایف سنگین از جانب جوانان، تقویتِ دین مداری، تقوا، عفت و پاکیزگی روحی و همچنین علم، نشاط کاری، امانت، خدمات اجتماعی و ورزش است."  


[ چهارشنبه 92/8/29 ][ 9:33 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 389777

لینک باکس