سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دیروز مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و دکتر روحانی در همان جا لیست کابینه خود را به مجلس ارائه داد تا پس از یک هفته بررسی در کمیسیون ها دو شنبه هفته آینده در دو نوبت صبح و عصر رای اعتماد به آنها بررسی شود .
اما در باره کابینه معرفی شده به مجلس چند نکته به ذهنم می آید - البته در برخی از سایت ها هم مطرح شده است -که قصد دارم در این پست به بررسی آنها بپردازم .

یک نکته که همین امروز در جای جای پیام رسان هم مطرح بود و آن هم سن بالای کابینه معرفی شده از سوی روحانی می باشد . میانگین سن کابینه 58 سال است که کمی برای فعالیتی که یک وزیر باید انجام بدهد زیاد به نظر می رسد !! البته این هم مطرح است که به واسطه سن بالا قطعا تجربه بالایی هم خواهند داشت ، ولی همان طور که گفتم شاید افرادی با سن 68 سال توانایی انجام کاری که برای رسیدن به جهاد اقتصادی - که جناب روحانی وعده تحقق آنرا داده بودند - را ندارند !

قصد نام بردن از افراد را ندارم ، ولی تحصیلات برخی از افرادی که معرفی شده اند با سمتی که برای آن در نظر گرفته شده اند هم خوانی ندارد ! فردی با تحصیلات مربوط به راه و ساختمان بیشتر جهت وزارت راه و شهر سازی مناسب است نه وزارتی که کوچکترین سنخیتی با این تحصیلات ندارد ! البته در گذشته هم  بوده است که تحصیلات و سمت همخوانی نداشته باشند و البته کار هم خوب بشود ! ولی در کل بهتر است تحصیلات با پستی که قرار است در آن فعالیت کنند یکسان باشد . که ان شاءالله نمایندگان محترم مجلس هم این موضوع را مد نظر قرار می دهند .
البته این مورد را هم اشاره کنم که در برخی موارد هم سوابق و تحصیلات دقیقا مناسب تصدی همان وزارتی است که برای آن معرفی شده اند .

مورد بعدی محل تحصیلات افراد است . بسیاری از افرادی که جهت وزارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند تحصیلات عالیه خود را در کشورهایی نظیر آمریکا و فرانسه و انگلیس سپری کرده اند !! و با توجه به مسائلی مانند فتنه 88 و وقایعی که اتفاق و سوء استفاده سفارتخانه ها زا برخی افرادی که در آن کشورها تحصیل کرده بودن یا تحصیل می کنند ، لازم است که نمایندگان محترم مجلس در تو جه به این نکات هم اهتمام لازم را به خرج دهند .

مطلب بعدی سوابق افراد است ! برخی از این افراد علی رغم سوابق مرتبط ، گذشته درخشانی ندارند !! برخی در فتنه های گذشته مانند 78 و88 و یا قتل های زنجیره ای ، و برخی نیز در بر خی قرار داد های منعقد شده در گذشته سوابق نه چندان جالبی از خود بر جای گذاشته اند !
معرفی نام بر خی از افراد به عنوان وزیر هم مایه خوشحالی دشمنان و معاندان نظام شده است که جای بررسی و دقت بیشتر دارد !

و در نهایت هم نکته ای که قصد دارم به آن اشاره کنم ، یکی از مواردای است که دکتر روحانی در تبلیغات خود به آن اشاره کرده بود . و آن هم استفاده از تمام سلایق و افراد مناسب جهت کابینه بود . در حال حاضر و در اسامی اعلام شده ، فقط اصلاح طلبان و البته بیشتر از آن افراد وابسته به کارگزاران حضور دارند . به علاوه جناب پورمحمدی که استثنا است !!!!!
متاسفانه در این مورد دکتر روحانی به وعده خود عمل نکرده اند !

به هر حال جا دارد که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با توجه به مواردی که اشاره شد و البته خیلی موضوعات دیگری که در این مطلب نمی گنجد به وظیفه نمایندگی خود به درستی عمل کرده و صلاح مملکت را بر صلاح افراد و گروهها و احزاب  ترجیح داده و افراد مناسب را برای وزارت برگزینند تا  موفقیت دولت تدبیر و امید را شاهد باشیم .


[ دوشنبه 92/5/14 ][ 3:14 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 389811

لینک باکس