سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله احمن الرحیم

سلام

در مطلب قبلی به موضوع حماسه اقتصادی پرداختم . اما در این مطلب قصد دارم تا در رابطه با چگونگی رسیدن به حماسه سیاسی بنویسم . اینکه افراد عادی جامعه - به بیان دیگر عوام - چگونه می توانند در رسیدن به حماسه سیاسی سهیم باشند و قدمی بردارند .

امروز امام خامنه ای در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مظهر حماسه سیاسی را " انتخابات " دانستند . این یعنی اینکه برای اینکه به حماسه آفرینی در سیاست برسیم باید دقت بسیاری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو داشته باشیم . البته نباید از سایر مواردی که در رسیدن به این حماسه دخیل هستند غفلت کرد . مواردی مثل پرهیز از اختلافات و پرهیز از دامن زدن به اختلاف . که مورد اول به دست مسئولین است ولی مورد دوم بیشتر در اختیار مردم هست و باید به اون دقت کنند . بصیرت می تواند در رسیدن به این حماسه تاثیر بسیاری داشته باشد . همون طوری که امام خامنه ای بار ها و بار ها به موضوع بصیرت تا کید فراوان نموده اند . تمام کسانی که در جامعه قدرت تاثیر گذاری دارند می توانند با تلاش در راستای بصیرت افزایی گام موثری در این راستا بردارند .

اما در زمینه " مظهر حماسه سیاسی " که همون انتخابات است ، نقش مردم بسیار پر رنگ است . چرا که انتخابات در یک کشور نماد مردم سالاری و حکومت رای مردم است . پس مردم در این مورد نقش مهمی دارند .
اولین کاری که مردم میتوانند در این مورد انجام دهند حضور پر شور و گسترده در انتخابات است. که البته قطعا این انتخابات هم با حضور پر رنگ مردم بر گزار خواهد شد .
در مرحله دوم مردم باید با دقت در انتخاب خود به انتخاب فرد اصلح بپردازند . موضوعی که اهمیت بالایی دارد . چرا که اداره کشور را به مدت چهار سال با این رای به وی می سپاریم . پس لازم است که در این باره دقت فراوان شود . البته ملاک هایی هم برای انتخاب فرد اصلح وجود دارد که امام خامنه ای در این مورد هم رهنمودهایی داشته و دارند که در آینده به موضوع انتخاب اصلح خواهم پرداخت . امروز هم مقام معظم رهبری در صحبت های خودشان یک ویژگی برای رئیس جمهور آینده معرفی کردند و آن اینکه فرد منتخب باید تمام ویژگی های مثبت رئیس جمهور های قبلی را منهای نقاط ضعفشان داشته باشد .

رسیدن به حماسه اقتصادی و سیاسی ، چگونه؟

امید است تا با تشویق دوستان خود به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و همچنین پرهیز از دامن زدن به اختلافات و بد اخلاقی های سیاسی و بصیرت افزایی در میان دوستان و آشنایان بتوانیم قدمی در رسیدن به حماسه سیاسی برداریم .

 مطلب پیشین  که در رابطه با حماسه اقتصادی بود ..

 


[ پنج شنبه 92/1/1 ][ 10:3 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 97
کل بازدیدها: 389870

لینک باکس