شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

تسبیح دیجیتال
سلام بر همه - خيلي خوشحال ميشم دوستان گرامي اين مطلب را با کمال دقت بخونند و نظر بدهند!! راستش من در مورد چادر ملي هم همچين عقيده اي دارم!!!!!!
سلام مطالعه نمودم...انشاالله کار اين خانوم با نيت مثبت بوده و تاثير دنيوي واخروي براي ايشون داره...البته حساسيت شما بي دليل نيست...ولي يادم مياد خانوم رياحي با اين تيترها به چالش کشيده شد که مثلا{{ بازيگر نقش زليخا که قبلا گفته بود به خاطر تاثير معنوي از بازيگري خداحافظي کرده... مثلا فلان جا رفته يا فلان کار کرده که درست نبود انشاالله نخواهد بود}}هر حرکت مثبتي که انجام بشه هم حساسيتهايي نسبت به صح
صحت امر وجود داره هم داستانهاي حاشيه اي...بنده همين حرکت ايشون رو که کچک هم نيست به فال نيک ميگيرم
سلام بر شما. ان شاءالله که اين طور باشد . البته من هم قصد ندارم تلاش هاي اين خانم را زير سوال ببرم . ولي موضوع اين است که اين خانم اگر براي اين 4000 نفر و خيلي هاي ديگر الگو باشد ، بايد بيشتر دقت کند . چرا که ممکن است کارهاي ايشان براي ديگران جنبه تقليدي داشته باشد و به طور مثال بگويند که خب اين خانم بدون چادر فيلم بازي کرده ، پس مي شود* گاهي هم بدون چادر بود!*
کلا هر کسي بيشتر در چشمه بيشتر بايد مراقب باشه چون واقعا مي تونه الگو بشه......@};-
بله . همين طور است! مثل روحانيون و بسيجي ها و.... :)
با سلام و تشکر از طرح موضوع، بنظر بنده هم عنوان نامناسب انتخاب شده هم در متن استنباط و نتيجه گيري درستي نشده است چرا که بازي کردن يک هنرپيشه در يک سريال بصورت بدون چادر هيچ منافاتي با چادري بودن او در بيرون و تبليغ چادري شدن ندارد. مثلا هنرپيشه خانم وقتي در نقش همسر بازي ميکند و در داخل منزل است معنا ندارد چادري باشد. ماهيت کار هنرپيشگي همين است.
حالا ممکنست بگوييد زن مسلمان چادري اصلا نبايد هنرپيشه شود يا در سريال در نقش همسر يک غريبه بازي کند. اين بحث ديگريست که ربطي به اين موضوع ندارد. مسلم آنست که در جامعه اسلامي و طبق قوانين شرعي، نفس بازيگر شدن يک زن و بازي در نقش همسر يک مرد به خودي خود اشکال شرعي ندارد.
نکته ديگر اينکه هر چند داعش اسلام را بدنام کرده و ميکند اما هدف اصلي و فلسفه وجودي آن بدنام کردن اسلام نيست، بلکه يک خاستگاه 700 ساله دارد و در اثر يک تفکر انحرافي است از ابن تيميه که البته باعث بدنامي اسلام هم شده است. بنابراين استفاده از کلمه داعش براي تشبيه بدنام کردن چادري ها انتخابي کاملا نادرست است.
باسلام -ايكاش "سربازي در مسير"علت انتخاب اين نام را توضيح بدهد .احتمالا منظورشان نشان دادن افراط در هر امري باشد كه عاقبتي مثل داعش ميتواند داشته باشد .مطمئنا حجاب كامل همراه با عفاف منظور اسلام ميباشد نه صرف جادر و لازم است تبليغ حجاب در اين راستا صورت گيرد
سلام مجدد. درباره پاراگراف اول جناب مهندس بايد بگم که به شخصه اين که فردي جايي چادر سر کند و جايي بي چادر باشد را بد ميدانم!!! و اين کار را تمسخر چادر قلمداد ميکنم!! مثلا فردي چادري است ، وقتي ميخواهد اتومبيل- به خصوص شاسي بلند(!)- سوار شود چادر را کنار مي گذارد!!! اين بي احترامي به چادر است!!!
درباره پاراگراف دوم ، بنده نميگويم که زن چادري فيلم بازي نکند يا به قول بعضي ها اصلا خانه نشين باشد!!! اما اينکه بخواهد به خاطر شغل و کارش چادر را کنار بگذارد مسئله است!!! بماند که خيلي ها به همين که خانمي در فيلم نقش همسر مردي را بازي ميکند هم اشکال وارد ميکنند ، که البته مهندس درست فرمودند و اشکال شرعي هم ندارد و من هم با اين عقيده برخي موافق نيستم
و درباره پاراگراف سوم و نظر *جناب دکتر * پيش بيني مي کردم که انتخاب اين نام چندان مورد پسند واقع نشود!!! در توضيح اين انتخاب بايد بگم که همان طور که در انتهاي مطلب گفته شد به هيچ وجه مخاطب اين عنوان خانم چرخنده نمي باشد. از سويي هم دليل اين انتخاب با توجه به پاراگراف هاي مطلب کاملا روشن است. همان طور که آن موج اسلام گرايي در نهايت مشخص گرديد که بيشتر موج تکفير گرايي بوده ، اين نگراني وجود دارد که
اين نگراني وجود دارد که اين موج چادري شدن هم آن طور که ما از وقوع آن خشنود هستيم نباشد و نتيجه اي عکس بدهد!!! ...در واقع اين عنوان يک نگراني در آينده را نشان ميدهد!!
با تشکر، بايد بگويم ممکن است من و شما خيلي چيزها را از نظر شخصي *بد بدانيم* يا *نپسنديم*. اين يک سليقه شخصي و کاملا موجه و محترم است، اما در عين حال حق نداريم پديده اي را و بطور مشخص فردي را به صرف *بد دانستن و نپسنديدن* مصداق افراط و داعش معرفي کنيم.
مسئله، انتخاب بين قرمز و آبي نيست که يکي تيم قرمز را دوست داشته باشد يکي تيم آبي را، مسئله اينست که داريم حرمت و اعتبار فردي را با تشبيه به منفورترين کلمه و عبارت اين روزها يعني داعش، لگدکوب ميکنيم در حالي که آن فرد با بازي کردن در نقش همسر و درخانه بدون چادر، واقعاً کار خلاف شرع و قانوني انجام نداده و فقط مورد پسند شما واقع نشده است. اين از اخلاق اسلامي و انصاف ديني به دور است.
سلام مجدد ، مجددا تاکيد ميکنم که*بنده به هيچ عنوان اين فرد را با داعش مقايسه نکردم!* دوباره نظرات من را مرور کنيد لطفا!!!
آيا شما اين را صحيح ميدانيد که خانمي مثلا در اداره چادر داشته باشد و مثلا در خيابان بدون چادر باشد؟؟ آيا اين کار را تمسخر چادر نميدانيد!
متن شما متضمن اين مفهوم مقايسه با داعش هست و تکرار اين جمله چيزي را عوض نميکند مگر تصحيحش کنيد. من صحيح نمي دانم خانمي در اداره چادري باشد در خيابان نباشد اما وقتي همين خانم در سريالي در نقشي بازي ميکند که در آن موقعيت بدون چادر است، اين هيچ ربطي به با چادر بودن يا نبودن او در فضاي زندگي خودش ندارد. اين دو با هم تفاوت دارد. نبايد اقتضائات شغل و حرفه را با شرايط زندگي بيرون يک هنرپيشه مقايسه کرد.
مثلا وقتي آقاي اکبر عبدي در زندگي واقعي خودش ريشش را مي تراشد اما در فيلم سوايي نقش روحاني را بازي کرده و محاسن بلند دارد، اين يعني مردم را نسبت به روحانيت بد بين کرده و *داعش روحاني ها* است چون در بيرون ريشش را ميتراشد؟ بايد بين دو مقوله تفاوت قائل شد.
فرموديد "اقتضائات شغل و حرفه" .... پس مي شود اينکه مثلا خانمي در خيابان چادري باشد و در اداره به واسطه اقتضائات شغل و حرفه ، چادر را کنار بگذارد! ....خب اين هم تمسخر چادر است! و با مثال اول تفاوتي ندارد!! قرار نيست که چون فيلم نامه ميگويد ، چادر را بردارد!!! شايد فيلم نامه خيلي چيزهاي ديگر هم بگويد! بايد آنها را هم انجام دهد؟؟ .... من هم در انتهاي متن وبلاگ و هم بارها در اين نظرات نظرم را در مورد
در مورد خانم چرخنده گفتم !!! پس لطفا حرف در دهان بنده نگذاريد! :) ......حرف من نگراني از آينده است! .....
من هر چه توضيح ميدهم باز بدون دقت در اصل مفهوم، حرف خودتان را تکرار ميکنيد :) حتي مثال آقاي اکبر عبدي هم اشکال نوع نگاهتان به موضوع را برايتان ملموس نکرد. نظرتان محترم. هر طور صلاح ميدانيد. من فکر ميکنم به اندازه کافي توضيح دادم و وظيفه اي بيشتر ندارم. موفق باشيد.
:) به هر حال من حرف شما را نميفهمم شما هم حرف مرا متوجه نميشويد! :) مثال اکبر عبدي بر عکس موضوع مايست!! .... بايد اين طور مثال زد که مثلا سيد جواد هاشمي که هميشه ريش دارد به خاطر يک فيلم ريشش را بتراشد !!!! خب اين ايراد دارد!!!چرا که خيلي ها هستند که وي را اسوه ريش داشتن و حزب الهي ميدانند. و اين ريش تراشيدن وي يعني اينکه ميشود يک حزب الهي هم گاهي ريشش را بتراشد ! و اين بدعتي تازه است!
تمام حرف من اين است که *يک خانم چادري که الگوي خيلي هاست بايد در رفتارش دقت کند !حتي در نقشي که براي فيلم ها انتخاب ميکند* والسلام :)
عکس بودنش اصل استناد رو عوض نميکنه. اصل استناد بنده بدنام کردن روحانيته نه اينکه کجا ريش بتراشد. اتفاقا در مورد تراشيدن ريش هنرپيشه به بخش استفتائات سايت حضرت آقا مراجعه فرماييد که ايشان در صورت ضرورت کاري به هنرپيشه اجازه داده اند. اين در حاليست که تراشيدن ريش در حالت عادي حرام شرعيست اما چادر سر نکردن در حالت عادي حرام شرعي هم نيست.
خانم چادري که الگوي خيلي هاست، رفتارش در حين بازي در فيلم (به شرط رعايت کليات و خطوط قرمز که چادر نپوشيدن از آن خطوط قرمز نيست) ربط و تاثيري در الگو بودنش در بيرون از سريال نداره. نمي دونم چرا متوجه اين عدم ربط نمي شويد.
http://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=196#1416 س 1416: تراشيدن ريش با تيغ يا ماشين ريش‌تراشي براي هنرمندي که کارش آن را اقتضا مي‏کند، چه حکمي دارد؟ ج: اگر عنوان تراشيدن ريش بر آن صدق کند بنا بر احتياط حرام است، ولي اگر کار هنري او نياز ضروري جامعه اسلامي محسوب شود، مبادرت به تراشيدن ريش به مقدار آن ضرورت، اشکال ندارد.
اگر من متوجه اين عدم ربط نميشم به اين دليل است که قبولش ندارم!!!!! اگر اين خانم توانسته 4000 نفر را چادري کنه به خاطر همين بازيگر بودنشه!!!!!! پس رفتارش تحت نظر خيلي از خانم ها و دخترهاست . به خصوص دخترهايي که به وسيله ايشون چادري شدن!!! من ميگم اين خانم الگوي اين 4000 نفره ، و اين 4000 نفر وقتي ايشون رو تو اون فيلم ميبينن ميگن *پس ميشه بعضي وقتها چادر سر نکرد!* مثلا ميشه به واسطه شغل چادر سر نکرد
مثلا ميشه وقتي ماشين شاسي بلند سوار ميشي چادر سر نکني !!! و همچين چيزهايي!!!! مشکل من اين است!!! حالا شما اين موضوع را قبول نداري ، مختاريد ! :)
آنها وقتي سريال ميبينند متوجه هستند که ايشون فقط دارند بازي ميکنند. همين. يعني ميگيد يک خانم که الگو شدند ديگه حتي حق نداره نقش بد هم در فيلمها و سريالها بازي کنه؟ مثلا حالا که نقش صداي مبارک امام رضا عليه السلام بعد از آن سريال در نقشهاي بد زيادي بازي کرده با همان صدا، مردم به امام رضا عليه السلام خداي ناکرده بدبين يا بي علاقه شده اند؟ يا نقش حضرت يوسف ديگر حق ندارد هيچ نقش بدي بازي کند؟
در مورد استفتا هم شما به اما و اگر هاش هم دقت کنيد!!!! حضرت آقا در خيلي از موارد با قرار دادن *اما و اگر ها* فرد را مختار ميکنند در انجام کار !!!! بايد ديد آيا اين فيلم بازي کردن *ضروري جامعه اسلامي* محسوب مي شود يا نه؟!!! مثلا ميشود نقش يک فرد ريش تراشيده را سيد جواد هاشمي بازي نکند! يک فرد ديگر بازي کند که کلا ريشش را مي تراشد! و ميشود اين خانم هم اين نقش را بازي نکند! يا حتي اصلا ضرورتي نداشت ک
در صورت اين متن شما بنظرم جفا و ظلم به اين خانم محترم است. من ديگه يقين کردم ادامه بحث با شما هيچ فايده اي نداره. لذا، متشکرم از پاسختون و وقتي که گذاشتيد. موفق باشيد. ياعلي.
که در آن سکانس مورد نظر بدون چادر باشد!!!!
هر بازيگري در جايگاه خودش قرار داره!! جايگاه ايشون با بقيه خيلي فرق ميکنه! ايشون به عنوان مصداق يک بازيگر ارزشي چادري معرفي شده - شايد اصلا از اول بزرگ کردن اين عنوان براي ايشون اشتباه بود - و حالا با افرادي مثل مثلا نيکي کريمي تفاوت فاحشي داره! نيکي کريمي هر نقشي بازي کند فقط در حد يک بازيگر هست . ولي جايگاه ايشون فرق داره
سيد جان ! اميدوارم از اين صحبت ها ناراحت نشده باشيد! *يادمه دفعه قبلي که با هم صحبت ميکرديم ، بعدش شما منو مسدود کرديد!!!!* اين دفعه اين کار را نکنيد خواهشا :)
:) نه ناراحت نيستم اما تاسف خودم را هم نميتوانم پنهان کنم :) من بخاطر صرف بحث کسي رو مسدود نميکنم :)
مخلص مهندس هم هستيم :)
mp3 player شوکر
سربازي در مسير
رتبه 80
16 برگزیده
433 دوست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top