سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

قرآن کریم در آیات متعدد افرادی را که به گناه روی می آورند و نا فرمانی خداوند را میکنند با مثال ها و مقایسه هایی نام میبرد.
در یکی از این نمونه ها خداوند در آیه 179 سوره اعراف میفرمایند :
"وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ "

صاحب تفسیر شریف نور در توضیح این آیه فرموده اند: هدف اصلى آفرینش، خداپرستى و عبودیّت است، ولى نتیجه ا‏ى کار بسیارى از انسان‏ها در اثر عصیان، طغیان و پایدارى در کفر و لجاجت، دوزخ است، گویا که در اصل براى جهنّم خلق شده‏اند.

اما چرا برخی انسان ها به جایی میرسند که از گوسفندان و چهارپایان نیز کمتر میشوند؟!
حتما میدانید که یکی از اساسی ترین تفاوت این چهارپایان و انسان ها قوه تعقل است. انسان عقل دارد و باید کارهای خود را با عقل خود انجام دهد درحالی که این چهارپایان و حیوانات هرچه را که بتوانند انجام میدهند .
شخصی مثال خوبی در این باره میزد . میگفت اگر گوسفندی حصار مزرعه اش را بشکند و وارد مزرعه فرد دیگری بشود و در آنجا مشغول چرا گردد ، صاحب مزرعه قطعا به گوسفند نخواهد گفت اینجا چه کار میکنی؟!!! و به صاحب گله و گوسفند ایراد خواهد گرفت و از او خواهد خواست که حصار مزرعه اش را محکم تر کند و یا اینکه خسارت او را بدهد!! چرا که این شخص میداند که این گوسفند عقل ندارد که بفهمد وارد مزرعه دیگری شده است! حیوان بیچاره فقط علف و گیاهان تازه را میشناسد! همین!

آری! این حیوان کاری ندارد که این علف از آن خود اوست یا ازآن دیگری ! حلال است یا حرام!
در سایر کارهای روز مره اش هم اینگونه است! در قضای حاجت و یا ارضای شهوت و.... هر جا که باشد به کار خودش می پردازد!!!

حال گاهی این انسانها -البته با قوه تعقلشان- به مانند همین حیوان بیچاره رفتار میکنند ! در خوردن و خوابیدن ، در ارضای شهوت ، در تمام اموراتشان!
اینچنین است که این انسان که قرار بود خلیفه الله بر روی زمین باشد به موجودی کمتر از حیوانات تبدیل میشود . و در یکی از بزرگترین گناهان ممکن به تکذیب خدا و انبیا و ائمه اقدام میکند در حالی که بنا بر احادیث بسیاری همین حیوانات هم ذکر و تسبیح خدا را میگویند .
و همین انسان های پست تر از حیوان در دشت کربلا در برابر امام زمان ایستادند و آنها را به شهادت رساندند و سرهایشان را بر نیزه کردند .


[ جمعه 93/8/9 ][ 7:1 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 389481

لینک باکس