سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

آیا سومین فاجعه توافقی تاریخ اسلام رقم میخورد؟

مذاکرات هسته ای ایران و پنج به علاوه یک هنوز هم ادامه دارد .طرف های غربی در صحبت های خودشان از روند مذاکرات ابراز امیدواری میکنند و وزیر خارجه کشورمان "اختلافات را باقی مانده " میداند! این در حالیست که مذاکرات با شبهای قدر و شهادت امیر مومنان علی علیه السلام از یک سو ، و پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت ، توسط امام خمینی (ره) از سوی دیگر همزمان شده است.
تاریخ اسلام دو فاجعه توافقی را به خود دیده است که یکی از آن دو مربوط به جنگ صفین و دیگری هم ، همان جام زهر معروف است .

سومین فاجعه توافقی تاریخ اسلام؟؟
1- حضرت علی علیه السلام پس از وفات پیامبر گرامی اسلام بیست و چند سال خانه نشین بودند و حق خلافتشان را سلب کرده بودند ، آن هم به " خواست مردم!" چرا که اگر مردم میخواستند علی علیه السلام خلیفه شان باشد ، همان طور که پس از سه خلیفه به سراغ ایشان آمدند ، زودتر این کار را میکردند.
2- در جنگ صفین هنگامی که قرآن ها بر نیزه رفت ، ساده اندیشانی که در سپاه حضرت علی علیه السلام بودند ، قرآن های بر نیزه را به قرآن ناطق ارجحیت داده و آن حضرت را وادار به "پذیرش حکمیت" نمودند . توجه داشته باشید که باز هم خواست مردم و اصرار مردم بر این بود ! که نتیجه آن حکمیت بر همگان روشن است .
3- سال 1367 شورای امنیت – غربی ها – که جنگ را بی نتیجه برای خود میدیدند قطعانامه ای را صادر میکنند که جنگ را پایان دهند. امام خمینی (ره) برای پذیرش قطعنامه از برخی افراد -که نامشان برای همه مشخص است – مشورت میخواهند . یکی از آن افراد در نامه ای به امام راحل از " نا امیدی و خسته شدن مردم از جنگ " می نویسد ! و در نتیجه امام قطعنامه را میپذیرند . البته امام پس از عملیات مرصاد که آن حضور پرشور مجدد مردم در جبهه های نبرد را دیدند فرمودند " اگر میدانستم مردم اینگونه به جبهه می آیند قطعنامه را قبول نمیکردم "
در این موارد ذکر شده ، گناه مردم کوفه ، ساده انیشی ، و گناه مردم ایران در سال 67 عملکرد دیر هنگامشان بود!
اکنون نیز بارها در تریبون ها شنیده ایم که برخی مدام میگویند " مردم از تحریم ها خسته شده اند" و رفع تحریم ها را هم به توافق – هر چند ذلت بار – گره میزنند. و این جملات چه قدر آشنایند!!!
"ما اهل کوفه نیستیم ، علی تنها بماند ؟؟؟"
آیا جمله درست است؟ آیا واقعا اهل کوفه نیستیم و "علی "ها را تنها نمیگذاریم؟
یک بار در تشییع پیکر مطهر 270 شهید غواص و گمنام این شعار را اثبات کردیم و اینک که اعلام نتیجه توافق احتمالا به آخر هفته موکول خواهد شد ، بیائید با برگزاری هرچه با شکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس ، "سید علی " را تنها نگذاریم تا اگر تیم هسته ای " متدین و شجاع و غیور " مان " دچار اشتباه و خطا " شد ، سید علی بتواند به پشتوانه این ملت توافق را ملغی کند .
بیائید اثبات کنیم " اهل کوفه نبودن" را ، " بی بصیرت نبودن " را ، بیائید نگذاریم "سومین فاجعه توافقی تاریخ اسلام" به نام ما ثبت شود! کاری کنید نسل های بعدی در تاریخ نخوانند مردم سال 94 "دیر عملکردند " یا " بی بصیرت بودند" ، یا " ساده اندیش بودند".

در پایان این نکته را هم اعلام میکنم که مثل همه مردم ایران از یک توافق خوب و منطقی که در برگیرنده خطوط قرمز هسته ای باشد و استقلال و عزت ملی را هم حفظ کند استقبال میکنم و برای تیم مذاکره کننده آرززوی موفقیت دارم .


[ سه شنبه 94/4/16 ][ 12:38 صبح ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

حتما داستان معروفی که تو کتابهای دوران بچگیمون بود را یادتون میاد! همونی که به ضرب المثلی هم تبدیل شده و برای تقبیح دروغگویی از نام اون داستان کوتاه استفاده میکنیم . بله ! داستان چوپان دروغگو را میگویم! در انتهای همین داستان هم آورده بودند که " دروغگو دشمن خداست "
این که این داستان در کتاب های دوران ابتدایی وجود داشت - الان نمیدونم هست یا نه!!- به این دلیل بود که از همون دوران ابتدایی بچه ها را از دروغگویی دور کنند. بماند که رفتار خیلی از پدرو مادر ها در خانه بچه های را با دروغگویی و مزایای آن (!!) آشنا میکنه!

اما مطلب اینجاست که در زمان کنونی که زمان ثبت نام مدارس است ، قوانین جدید که گفته میشه دو سال است وضع شده خانواده ها را به دروغگویی دعوت میکند!!

دعوت به دروغگویی

ماجرا از این قرار است که قانونی وضع شده که هر مدرسه فقط تعداد محدودی از دانش آموزان ساکن کوچه های محل را ثبت نام میکنند! مثلا فرض کنید در یک محله دو مدرسه ابتدایی پسرانه وجود دارد که یکی در کوچه پشتی خانه تان  و دیگری در انتهای خیابان است . برای ثبت نام فرزندتان که مراجعه میکنید به مدرسه ای که در کوچه پشتی واقع است به شما میگویند که "کوچه شما به این مدرسه نمیخورد!!! و باید به مدرسه انتهای خیابان مراجعه نمائید!"
خب طبیعی است که تمام تلاشتان را کنید که در همان مدرسه ای که به شما نزدیک است ثبت نام کنید !
یکی از دوستان بنده که وضعیت مشابهی برای او پیش آمده بود میگفت پس از مراجعه به اداره آموزش و پرورش برای رفع این مشکل ، مسئول آموزش و پرورش پاسخی عجیبی به وی داده است!! مسئولی در آموزش و پرورش گفته بود " خب برو یک قرار داد صوری اجاره مسکن در یکی از کوچه هایی که به آن مدرسه میخورد بنویس بعد برو ثبت نام کن!!!!" آیا این جز دعوت به دروغگویی چیز دیگری است؟؟ آنها که باید مسئول تربیت فرزندان ما در مدارس باشند ، گویا داستان کتب ابتداییشان را فراموش کرده اند که این گونه دعوت به دشمنی با خدا میکنند!!!

البته اینجا تنها جایی نیست که دعوت به دروغگویی و جعل اسناد میکند!! قبلا هم شنیده بودم که ارگانی برای تسویه فاکتورهای زیر مجموعه اش قوانینی دارد که نیمی از فاکتورهای صادر شده توسط فروشگاه ها را شامل نمی شود!! یعنی مثلا فاکتور مد نظر باید شماره سریال داشته باشد! که بسیاری از فاکتورهایی که من میبینم شماره سریال ندارند! در این صورت مسئول خرید شرکت زیر مجموعه برای تسویه مبالغ دریافتی اش باید به جعل فاکتور یا همان فاکتور سازی روی بیاورد!! این هم یک نمونه دیگر از دعوت به دشمنی با خدا!!!
شاید شما هم از این موارد در زندگیتان بسیار دیده باشید!! موارد مشابهی که ارگانهای دولتی دعوت میکنند تا به دشمنی با خدا بروید!



[ دوشنبه 94/4/1 ][ 6:16 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 388800

لینک باکس