سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

کمیل ، کمیل ، همت ...
همیت ، کمیل .. به گوشم ....
گفته بودین بابابزرگ گفته خوب بجنگین. حاجی اگه بابا بزرگ را دیدی بپرس از ما راضی شدی؟ خوب جنگیدیم؟....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

اگه بابابزرگ را دیدین بپرسین خوب " جهاد " کردیم ؟ ... خوب " حماسه " کردیم ؟؟ .... تو "حماسه ها "موفق بودیم ؟؟...
"حماسه اقتصادی " مون چه طور بود ؟... "حماسه سیاسی" چی ؟؟ ....

از بابا بزرگ بپرسین از ما راضی شدی ؟؟ ....


[ چهارشنبه 92/12/28 ][ 5:0 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]

طرح های گرافیکی امام نقی علیه السلام

نقی

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/12/16 ][ 9:10 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

در خبر ها آمده بود که  در یازده ماه گذشته نسبت به سال قبل میزان ولادت ها 3.3 درصد افزایش داشته است .
خب این خبر خوبیست ! و جای خوشحالی دارد . ولی فراموش نکنیم که هنوز راه طولانی باقیست  . هنوز بسیاری از جوان های متاهل اطرافم را که میبینم از نبود زیر ساخت ها برای افزایش نسل گله میکنند و این موضوع را علت اصلی عدم علاقه خود به فرزند آوری بیشتر میدانند . درست هم هست ولی کامل نیست ! بله ! دولت و مجلس باید کار کنند و مشوق هایی ایجاد کنند و زمینه را برای این موضوع مهیا نمایند ولی فراموش نکنیم که آنکه دندان دهد ، نان دهد!!!

چند وقت پیش یکی از روزنامه های کشور را میخواندم که در یکی از صفحات خود مطلبی پیرامون آمار و ارقام مربوط به جمعیت نوشته بود . آمار و ارقام بسیار بود! ولی این اعداد نکات قابل توجه بسیاری داشت!
یکی از این ارقام یک میلیون و 750 هزار بارداری در سال بود که از این تعداد متاسفانه 100 هزار مرده زایی و 250 هزار سقط جنین اتفاق می افتد !!!!
آمار مربوط به مرده زایی که میتواند به مواردی مانن آلودگی هوا و تاثیر مواد شیمیایی بر زندگی افراد و خیلی موارد دیگر بهداشتی مربوط بشود . اما آمار تاسف آور سقط جنین هیچ توجیه عقلانی ندارد!شاید بشود برای این سقط کردن ها دلایلی چون همان شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ، یا بارداری از روابط نا مشروع و....را بر شمرد . که البته هیچ کدام با شرع اسلام جور در نمی آید !

اما نکته تاسف آور دیگری که در این مطلب آمده بود مربوط به ناباروری میشد ! این طور نوشته شده بود که " از 15 میلیون زوج در سن باروری ، حدود 2.5 میلیون زوج نابارور وجود دارد !! اما به گفته همان کارشناسان همه ی این ناباروری ها به شکل حاد نیستند و برخی از آنها با مراقبت های بهداشتی قابل درمان است .
خب میدانید که درمان ناباروری ها هزینه های هنگفتی میطلبد ! ولی با رعایت برخی موارد میتوان از ناباروری ها ی بسیاری جلوگیری کرد !!! همین شلوارهای تنگی که آقایان و جوانان می پوشند یکی از عوامل ایجاد ناباروری است! لباس هایی که الان مد حساب میشوند و نپوشیدن آنها املی است! و همین لباس ها نسل آینده را هدف گرفته اند!! این فقط یکی از دلایل ناباروری است که متاسفانه بسیاری از جوانان از آن مطلع نیستند  که اگر آگاه شوند تاثیر مهمی در افزایش نسل ها خواهد داشت . البته دلایل ناباروری بیش از اینهاست که برخی توسط خود فرد به سادگی قابل چشم پوشی است . عواملی مثل چاقی مفرط، کشیدن سیگار، اعتیاد به الکل، سوء تغذیه و مصرف بعضی از داروها که اینها همه بستگی به خود سخص دارد ! حتی برخی از کارشناسان آلودگی هوا را هم در این امر موثر میدانند !

می شود با رعایت برخی نکات جزئی در افزایش جمعیت موثر بود . فقط همین نکات جزیی!!



[ چهارشنبه 92/12/7 ][ 9:36 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

حتما شنیدید که میگن خنده بر هر درد بی درمان دواست ! یا مثلا میگن بخند تا دنیا به روت بخنده!!
از این جور ضربالمثل ها و شعر ها و حتی حدیث هم ، راجع به خندیدن زیاد هست! و همین طور راجع به خنداندن!

اما موضوع اینه که خنده به چه قیمتی؟؟
بعضی ها هستن تا زمین خوردن یه نفر را میبینن به جای کمک کردن به اون سریع میزنن زیر خنده و وای میستن به نگاه کردن!!!
یا بعضی از افراد هم مثل آقای ر.ع که برای خنداندن مردم حاضره شلوارش رو هم دربیاره!!!
یا یه بازیگر دیگه که اون هم اتفاقا کار طنز میکنه تو برنامه شب های ماه رمضان که شهرداری تهران برگزار می کرد - سال 91 - در برابر اون همه آدم برای اینکه مردم را بخندونه حرف هایی زد که من واقعا روم نمیشه بهش اشاره کنم!! بعد هم که به مسئول برنامه اعتراض کردیم گفت " مردم این طوری می پسندن!!" البته نا گفته نماند که عده ای هم پسندیدن! ولی خیلی بیشتر از اونها هم نپسندیدن و رو دستشون میزدن و لب هاشون را گاز میگرفتن به نشانه تاسف!!!
 یعنی آیا واقعا مردم این طوری می پسندن؟؟ آیا حاضرن که برای خندیدن به ناموسشون توهین بشه؟؟ یکی بیاد شلوارش را در بیاره که ناموسشون بخنده؟؟؟ اصلا با عقل جور در میاد ؟؟!

خیلی خلاصه میگم !  باید خندید ! ولی نه به هر چیزی یا هر جایی یا به هر نحوی !

 


[ چهارشنبه 92/12/7 ][ 8:49 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 388798

لینک باکس