سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

جا مانده ام زدوســـتان و زیاران ناب
گویا مرا با خود ببرده است سیل آب

یاران به مشهد و در قم ، به جای من

گشتند نایب و من مانده ام به خواب

هر کس گذر کند از این کوی عاشقی
پرسد ز من ز  دوری و من ، بی جواب

گاهی به پاسخشان  سر تکان دهم
گاهی زدیدگان کنم روان، سیل آب

لیک دانم چرا سهم من شد فراق

یاران به مشهد و در قم ، من به خواب!

یاران به مشهد و در قم ، من به خواب!


[ جمعه 93/8/30 ][ 1:12 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

خدا بیامرزدش !
مرتضی پاشایی را میگم!
من زیاد اهل گوش کردن آهنگ نیستم . مگر اینکه توفیق اجباری باشه! و از اونجایی که تو این توفیق اجباری ها بعضی از آهنگهای این خدا بیامرز به گوشم خورده بود ، مطمئن بودم که خواننده پر طرفداری هست . که البته این روزها این موضوع به اثبات هم رسید. هوادارانش با شنیدن خبر فوتش براش سنگ تموم گذاشتند . خب بدیهی است که تو این جور مواقع بعضی ها که همواره به دنبال درست کردن سوژه خبری برای رسانه های ضد انقلاب هستند فعال بشوند و از موقعیت سو استفاده کنند .
در روز های گذشته این افراد حتی از تجمعاتی که هواداران این خواننده محبوب ایجاد کرده بودند سو استفاده کردند . به طوری که خانواده مرتضی پاشایی را مجبور کردند که در مصاحبه های متعدد و با صدور بیانیه ضمن اعلام اینکه مرتضی حامی ولایت و نظام جمهوری اسلامی ببوده ، از هوادارن وی بخواهند که جهت جلوگیری از سو استفاده ضد انقلاب از برگزاری تجمع خودداری کنند .

درسی برای ولایتی ها!

ما ولایتی ها - نه هممون - گاهی خیلی تندرو میشویم ! یه وقتایی دایره ولایتمداری را اونقدر تنگ میکنیم که خیلی ها از اون بیرون میافتند!! اگر بخواهم در زمینه سیاست مثال بزنم می تونم به افرادی مثل لاریجانی و توکلی اشاره کنم! بعضی از ولایتی ها دایره ولایتمداری شون اونقدر تنگ شده که این افراد را خارج از اون میبینن و به آنها انگ ضد ولایتی بودن میزنند ! قبول دارم که برخی از مواضع این افراد چندان قابل قبول نیست! ولی دیگه در این حد نیستند که بخواهیم به اونها بگوییم ضد انقلاب !! قطعا همه نمیتونن مثل هم فکر کنند !

این مسئله در زمینه هنرو هنرمندان هم وجود داره!  گاهی به افرادی مثل پاشایی ها و خیلی هنرمندان دیگر چون در دایره ولایتمداری ما نمیگنجند ، انگ دشمن نظام میخورد و همین موضوع سبب سو استفاده دشمنان نظام میشه !

این درسی باشه برای امثال ما که به این سادگی انگ ضد انقلابی بودن به دیگران نزنیم . چه بسا افرادی که ما فکر میکنیم دشمن ولایت هستند در مواقع ضرور زودتر از ما جانشان را نثار انقلاب کنند .



[ یکشنبه 93/8/25 ][ 4:50 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

قرآن کریم در آیات متعدد افرادی را که به گناه روی می آورند و نا فرمانی خداوند را میکنند با مثال ها و مقایسه هایی نام میبرد.
در یکی از این نمونه ها خداوند در آیه 179 سوره اعراف میفرمایند :
"وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ "

صاحب تفسیر شریف نور در توضیح این آیه فرموده اند: هدف اصلى آفرینش، خداپرستى و عبودیّت است، ولى نتیجه ا‏ى کار بسیارى از انسان‏ها در اثر عصیان، طغیان و پایدارى در کفر و لجاجت، دوزخ است، گویا که در اصل براى جهنّم خلق شده‏اند.

اما چرا برخی انسان ها به جایی میرسند که از گوسفندان و چهارپایان نیز کمتر میشوند؟!
حتما میدانید که یکی از اساسی ترین تفاوت این چهارپایان و انسان ها قوه تعقل است. انسان عقل دارد و باید کارهای خود را با عقل خود انجام دهد درحالی که این چهارپایان و حیوانات هرچه را که بتوانند انجام میدهند .
شخصی مثال خوبی در این باره میزد . میگفت اگر گوسفندی حصار مزرعه اش را بشکند و وارد مزرعه فرد دیگری بشود و در آنجا مشغول چرا گردد ، صاحب مزرعه قطعا به گوسفند نخواهد گفت اینجا چه کار میکنی؟!!! و به صاحب گله و گوسفند ایراد خواهد گرفت و از او خواهد خواست که حصار مزرعه اش را محکم تر کند و یا اینکه خسارت او را بدهد!! چرا که این شخص میداند که این گوسفند عقل ندارد که بفهمد وارد مزرعه دیگری شده است! حیوان بیچاره فقط علف و گیاهان تازه را میشناسد! همین!

آری! این حیوان کاری ندارد که این علف از آن خود اوست یا ازآن دیگری ! حلال است یا حرام!
در سایر کارهای روز مره اش هم اینگونه است! در قضای حاجت و یا ارضای شهوت و.... هر جا که باشد به کار خودش می پردازد!!!

حال گاهی این انسانها -البته با قوه تعقلشان- به مانند همین حیوان بیچاره رفتار میکنند ! در خوردن و خوابیدن ، در ارضای شهوت ، در تمام اموراتشان!
اینچنین است که این انسان که قرار بود خلیفه الله بر روی زمین باشد به موجودی کمتر از حیوانات تبدیل میشود . و در یکی از بزرگترین گناهان ممکن به تکذیب خدا و انبیا و ائمه اقدام میکند در حالی که بنا بر احادیث بسیاری همین حیوانات هم ذکر و تسبیح خدا را میگویند .
و همین انسان های پست تر از حیوان در دشت کربلا در برابر امام زمان ایستادند و آنها را به شهادت رساندند و سرهایشان را بر نیزه کردند .


[ جمعه 93/8/9 ][ 7:1 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]

خب دیگه !! خیالمون راحت شد!!!

از این به بعد یکی از عوامل دعواهای خانوادگی ، به ویژه بین پسران و دختران خانواده، یا بین پدر و فرزندان از بین میرود !!
دیگه خیالمون راحته و حرص این پولهایی که از بین میرود و حیف و میل میشود را نمیخوریم ! چون اصلا نمیبینیمشان!
شاید هم با این ندیدن ها کمی از فکر پاهایشان بیرون بیایند و بیشتر از اینکه فکر پول کنند ، کمی به کیفیت بازیهایشان فکر کنند!
بله فوتبالیست ها را میی گویم! همان ها که فعلا قرار است بازیهایشان از تلویزیون پخش نشود ! به هر حال صدا و سیما حاضر نشده پول خودش را - بودجه اش را- صرف فوتبال کند! شاید کارهای واجب تری داشته باشد که انجام بدهد! فقط خدا کنه که دوباره از این فیلم های الکی خنده دار - که بعضی ها بهش میگن طنز!- نسازن که باز هم میشه حیف و میل پول!!

فوتبال و طلاق

 

 

 

 

 

 

 

البته دو تا مطلب دیگه هم هست که اگر آقایون مسئول در صدا و سیما فکری براش کنن شاید طلاق کمتر بشه!!!!!
یکی این فوتبال های خارجی هست که احتمالا از این به بعد جای فوتبال های داخلی را میگیره!! و میشه از عوامل دعواهای خانوادگی!!
دیگری هم اخبار هست!! بله ! اخبار !!! چرا که این اخبار هم از عواملی هست که معمولا باعث اختلاف نظر در خانه ها به خصوص بین پدر و مادر میشود ! معمولا مادر ها برنامه آشپزی میبینند و پدر ها اخبار و اگر این دو با هم تداخل داشته باشند باعث اختلاف میشوند ! البته میشود به جای اخبار برنامه آشپزی را حذف کرد! ...... به هر حال برای جلوگیری از طلاق یکی از این دو باید حذف شود !!!!!

این را هم بگویم ! کسانی که با این مطلب مخالف هستند احتمالا در زمره انسان های پولدار (!) جامعه محسوب میشوند و در منزل تعداد زیادی تلویزیون دارند و به هنگام این چنین اختلاف هایی از تلویزیون های دیگر برای رفع اختلاف استفاده میکنند !
به هر حال ما که جز این دسته نیستیم!!


[ پنج شنبه 93/8/1 ][ 3:29 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 388813

لینک باکس