سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

 

پوستر ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها

برای دریافت تصویر در اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک کنید


[ جمعه 93/1/29 ][ 10:34 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

وندی شرمن : همانطور که گفته ایم، رسیدن به این توافق همراه هم، شبیه چیدن قطعات یک مکعب روبیک است، ما نمی توانیم به هیچ یک از وجوه آن به شکل مجزا بپردازیم.

در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک که حساس ترین بخش مذاکرات است و چشم جهانیان ، به ویژه دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی به این مذاکرات دوخته شده است ، خانم وندی شرمن که در بیان سخنان ضد نظام جمهوری اسلامی سابقه ای طولانی دارد ، این جملات را مظرح کرده است . این جملات بر عکس جملات پیشین وی به مضاق نگارنده خوش آمده است!!
اما این مکعب روبیکی که احتمالا باید مانند تمام مکعب های روبیک شش وجهی از شش رنگ تشکیل شده باشد و ظاهری زیبا و فریبنده داشته باشد را میتوان از دو بعد مورد بررسی قرار داد! یکی از این ابعاد شش وجهی است که مورد علاقه کشورهای غربی است و به طبع چندان خوشایند جمهوری اسلامی نیست ! و بعد دیگر شش وجهی که تا مین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران است .

مکعب روبیک و مذاکرات هسته ای

روبیکی که مورد نظر کشورهای غربی است :
اولین وجهی که کشورهای غربی و به ویژه سردمدار آنها یعنی آمریکا و اسرائیل به دنبال تحقق آن هستند  توقف هر نوع غنی سازی در داخل خاک ایران است . در حالی که بر پایه قوانین بین المللی کلیه کشورهای عضو ان پی تی میتوانند در صورت نیاز در داخل کشور خودشان به غنی سازی بپردازند . و این یعنی در اولین گام کشورهای غربی به دنبال تضییع حق جمهوری اسلامی و مردم ایران هستند .

در وجه دوم که آمریکا به دنبال آن است و به همین مسئله انرژی هسته ای مربوط میشود ، تعطیلی راکتور آب سنگین اراک است! مطلبی که بارها و بارها بر سر آن بین مذاکره کنندگان بحث شده و طرف ایرانی قرار نیست زیر بار این موضوع برود . درست است که مطلب مرتبط با انرژی هسته ای است ولی ایران دلیلی بر تعطیلی نیروگاه اراک نمیبیند  ، ضمن اینکه اگر بخواهیم با ساز غربی ها برقصیم به قول اوباما باید تمام پیچ و مهره های انرژِ هسته ای مان را باز کنیم!!!

وجه سومی که مورد نظر طرف غربی است و با بیانیه اخیر اروپایی ها تکمیل میشود موضوع حقوق بشر است ! مطلبی که نه تنها ارتباطی با انرژی هسته ای و مذاکرات هسته ای ندارد ، بلکه به قوانین داخلی کشور ما مربوط است و این درخواست آنها دخالت در امور داخلی ایران محسوب میشود . و اساسا ایران هیچ گاه حقوق بشر را نقض نکرده است بلکه به بهترین شکل ممکن آنرا اجرایی میکند . به طوریکه حتی در کشورهای مدعی حقوق بشر هم مردم در حسرت اجرای حقوق بشر به مانند ایران هستند . این موضوع بسیار جای بحث دارد که ادامه آن در این مطلب نمیگنجد .

وجه چهارم که باز هم غیر مرتبط با انرژی هسته ای است و البته مرتبط با وجه سوم ، موضوع آزادی سران فتنه است . کسانی که در خوشبینانه ترین حالت ممکن با بی تدبیری کشور را دچار حوادث عظیم نموده و شیرینی انتخابات سال 88 را به کام مردم تلخ نمودند . گفتم در خوشبینانه ترین حالت ! چرا که در بدبینانه ترین حالت آنها کسانی خود فروخته و خیانتکار هستند و سزایشان جز اعدام نیست ! چه برسد که عده ای درخواست آزادی آنها را کنند ! به هر حال این موضوع هم دخالت در امور داخلی ایران است .

وجه پنجم این روبیک از دید غربی ها و خانم شرمن که باز هم بی ارتباط با انرژِ هسته ای است ،موشک های دوربرد ایران را شامل خواهد شد ! به نظر میرسد این موضوع بیش از هر موضوع دیگری با اصرار مستقیم رژیم صهیونیستی در مذاکرات گنجانده شده باشد .

و در نهایت وجه ششم روبیک که بازهم بی ارتباط با انرژی هسته ای و باز هم با اصرار رژیم صهیونیستی است ، حمایت ایران از مقاومت و حزب الله است!

این طور به نظر میرسد که غربی ها قصد دارند به بهانه مذاکرات هسته ای ایران را در تمام زمینه ها خلع سلاح نمایند و منطقه را برای تشکیل خاورمیانه بزرگ مورد علاقه رژیم صهیونیستی مهیا کنند و مقدمات تغییر نظام  جمهوری اسلامی را نیز فراهم آورند . در این صورت لازم است تا تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به سرپرستی جناب آقای ظریف ، وزیر امور خارجه که قطعا بیش از بنده از این موضوعات آگاهی دارند ، با تمام دقت و هوشیاری وارد مذاکرات شده و اجازه هیچ گونه باج خواهی از جمهوری اسلامی را به طرف غربی ندهند . حتی اگر گاهی اخم هم لازم باشد ، یا گاهی خروج از سالن مذاکره هم لازم باشد ، باید این کارها انجام گیرد تا کشورهای پنج بعلاوه یک خیال نکنند که ما مجبور به مذاکره با آنها هستیم ،که درست هم همین است! ولی متاسفانه در مذاکرات قبلی کمی شُل گرفته ایم و اکنون امر بر طرف غربی مشتبه شده که ما مجبوریم مذاکره کنیم . به همین دلیل است که مزالب غیر مرتبط مورد نظرشان را هم در مذاکره خواهند گنجاند .

به هر حال امیدوارم تیم مذاکره کننده دست پر از این مذاکره خارج شوند . به گونه ای که هم تمام حقوق قانونی جمهوری اسلامی حفظ شود و هم کسی جرأت باج خواهی از جمهوری اسلامی را در سرش نپروراند .

ان شاء الله اگر عمری باقی بود در مطلب بعدی وبلاگ به شش وجه مورد نظر ایران در این روبیک می پردازم .

والسلام




[ دوشنبه 93/1/18 ][ 11:16 صبح ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

اول یه مقدمه کوتاه مینویسم!
حوالی سال هشتاد بود که سریال خط قرمز از تلویزیون پخش می شد . اگه یادتون بیاد موضوع این سریال چند تا نوجوان دبیرستانی بودن که از مدرسه فرار کرده بودن و به ویلایی در شمال کشور رفته بودن که طی این سفر ماجراهایی براشون پیش اومده بود و هیچ کدوم هم به چیزی که میخواستن نرسیدن .
درست در همین ایام پخش این سریال بود که تو مدرسه ما چند تا از بچه های مدرسه - به همراه یکی از همکلاسی های من - به تقلید از این فیلم ماجرایی مشابه را برای خودشون رقم زدن!!! فرار از مدرسه و سفر به ویلایی در شمال کشور و....
همین چند وقت پیش بود که سریال هایی مثلا طنز - که من بهشون میگم هجو - از تلویزیون پخش میشد و الفاظ نا مناسبی را وارد محاورات جوانان و نوجوانان جامعه ما میکرد . یادمه موقع پخش فیلم شبهای برره تو چند تا مدرسه به تقلید از این فیلم دعوای برره ای راه افتاده بود و تلفات هم داده بود !!! هنوز هم از اون الفاظ نامناسبی که توسط  این فیلم ها وارد محاورات جامعه شده استفاده میشه!

اینها را گفتم که به اینجا برسم که جامعه ما - درست یا غلط - از فیلمها و برنامه های پر مخاطب تلویزیون متاثر میشود! اگر تلویزیون توانست موارد درست و صحیحی را در برنامه های پر مخاطب خود مطرح کند میتواند در سبک زندگی جوانان و مردم جامعه تاثیر مثبت بگذارد و اگر برعکس باشد که واویلا!!!!

در جستجوی معنی کلمه طنز در لغت نامه عمید بهترین معنی را یافتم! در لغت نامه عمید در معنی طنز این گونه نوشته شده بود :
شیو? ادبی که در آن عیوب فردی و اجتماعی به منظور اصلاح این عیوب به‌صورت خنده‌آوری نمایش داده می‌شوند.

تقریبا میشود گفت که در سایر فرهنگ لغات هم در معنی طنز توهین و استفاده از الفاظ نامناسب نیامده است چه رسد به فحش و ناسزا!!
متاسفانه چند سالی مد شده بود که به اسم سریال طنز ، سریال هایی در صدا و سیما ساخته و پخش می شد که بیشتر به هجو و کارها و الفاظ بیهورده میپرداخت . شاید گاهی-بسیار محدود- هم معنای واقعی طنز را در سکانس های سریال پیاده میکردند . اکنون در صحبت ها و مراودات روز مره جوانان و نوجوانان کشور میتوانید به سادگی تاثیرات مخرب چنین فیلمهایی را ببینید!

الحمدلله چند وقتی است که ساخت چنین برنامه های بیهوده ای که جز پر کردن زمان بینندگان آن هم به گونه ای بدون فایده ، متوقف شده است . که جای تشکر دارد . اما در ازای توقف چنین سریال هایی دیده میشود که تلویزیون به سمت برنامه هایی که به طنز واقعی بیشتر نزدیک است روی آورده است . از جمله این سریال ها میتوان به سریال پایتخت اشاره کرد .

سریال پایتخت 3

من سریال پایتخت سه را به دلیل مشغله فراوان ندیده ام مگر قسمت آخر آن که آن را هم دو بار دیدم!!!ولی با دیدن همین یک قسمت و تعریف های دوستان و آشنایان از سایر قسمت های آن متوجه شدم که این سریال واقعا به بیان معضلات اجتماعی به گونه ای خنده آور پرداخته است ! مسائلی مانند دروغ و دزدی و فضولی یا همان فالگوش ایستادن و.... چیزهایی هستند که در جامعه ما متاسفانه رواج دارند و در این سریال - فقط قسمت آخر آن - به بیانی طنز گونه تقبیح میشوند و مسائلی چون نوع دوستی و خانواده دوستی و ورزش و .... که از مسائل مهم جامعه هستند و در این سریال بر آنها تاکید میشود !
به سری های قبلی این سریال هم که فکر میکنم میبینم که همین مسائل در آن ها هم وجود داشت . حتی دین و نمازو ذکر گفتن که در سایر سریال های تلویزیون فقط موقع گیر و گرفتاری ها به یاد مردم می آید ، در جای جای این سریال حتی در مواقع شادی هم به چشم میخورد .
باز هم تاکید میکنم که این موارد را من فقط در قسمت آخر این سریال دیدم! که اگر قسمت های قبلی آن را هم میدیدم شاید مطالب بیشتری برای نوشتن پیدا می کردم .

به هر حال جای دارد به خاطر ساخت چنین سریال فاخری که سه سال است پر بیننده ترین سریال نوروزی لقب میگیرد از مسئولین صدا و سیما و سازندگان ان به خصوص آقای مقدم تقدیر و تشکر کنم . دست مریزاد ! واقعا جای چنین سریال هایی در صدا و سیما خالی بود .



[ شنبه 93/1/16 ][ 6:32 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

جا دارد که در ابتداای کلام ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را-البته با تاخیر- تسلیت ، و سال نو را -البته با تاخیری بیشتر - تبریک عرض کنم . ان شاءالله سالی فاطمی در پیش داشته باشیم .

امام علی علیه السلام فرموده اند : علت پاکدامنی حیاست . -غرر الحکم :257

دانشگاه که میرفتیم میگفتن چادر برای خانم ها اجباریست! اولش گفتم دستشون درد نکنه! چه کار خوبی! بعد از یه مدت که رفتم دانشگاه دیدم اونی که چادری باشه چادرش را همه جا سر میکنه ، اونی هم که چادری نیست و برای چادر احترامی قائل نیست چادر را به کمرش میبنده!!!
دیگه اشاره نمیکنم به صدا و سیما و فیلم های سینمایی که چادر را سر هر کسی میکنن برای فیلم بازی کردن! کسانی که احترامی برای چادر قائل نیستن!
مسافرت نوروزی را جایی رفته بودم که خانم های چادری زیادی اومده بودن . در نگاه اول این طور به نظر می رسد که  این خانم های چادری حیا و عفت شان هم مثل چادر سرکردنشان است .
بماند که برخی چادر سرکردنشان هم مثل چادر سرکردن بعضی از دخترهای دانشجوی دانشگاه ما بود!
بعضی از این خانم های  چادری کارهایی انجام میدادند که مسئولین اونجا را مجبور کرد که برای کنترل اوضاع و جلوگیری از بروز فاجعه(!) نگهبان قرار بدهند!!!!!

اینجا بود که پیش خودم گفتم باید به بعضی از خانم ها گفت :
لطفا چادر سر نکنید!
چادر سر نکنید اگر احترام و ارزش آن را نمیدانید!
چادر سر نکنید اگر حیای متناسب با آنرا ندارید!
چادر سر نکنید اگر نمیدانید چادر یادگار فاطمه زهرا سلام الله علیها است!
چادر سر نکنید اگر حیای فاطمی ندارید!
چادر سر نکنید اگر فاطمی نیستید!

وبه قولی یکی از وبلاگهایی که راجع به حجاب مینویسه :
 چادری ها فاطمی نیستند اگر پهلویشان درد دین نداشته باشه!
آری ! چادر سر نکنید و چادر را کم ارزش نکنید اگر درد دین ندارید!

پ.ن : تو اینترنت اینقدر عکس از چادری های بی حجاب زیاد است که نگو! ولی قشنگ نیست ترویج این تصاویر ! وگرنه یکیش را برای این پست میگذاشتم!
پ.ن : امام صادق علیه السلام فرموده اند : بی حیا ایمان ندارد . - الکافی . جلد 2 . صفحه 106



[ جمعه 93/1/15 ][ 2:45 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 389498

لینک باکس