سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

در ماهها و روزهای اخیر منطقه غرب آسیا - به قول غربی ها خاور میانه - حوادث خونین بسیاری را به خود دیده است .از انفجار مقابل سفارت ایران در لبنان ،تا انفجار های عراق و حتی کمی دور تر انفجار های روسیه!!! مسئله این است که آیا این حوادث که تماما ماهیت تروریستی دارند به هم مرتبط هستند یا خیر ؟ برای پاسخ به این سوال باید به کمی عقب تر برگردیم . همان روزهایی که آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال حمله به سوریه به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی بودند .

فراموش نکرده ایم که دولت های ایران و رویسه و همچنان نیروهای مقاوت در جلوگیری از شکل گیری یک جنگ خونین و خانمان برانداز در منطقه حساس غرب آسیا موثر بودند و همینها بودند که در برابر زور گویی آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی - که از اصلی ترین حامیان این جنگ بوده اند - ایستادند . وقتی از نیروهای مقاومت صحبت میکنیم منظورمان کشور عراق و حزب الله لبنان و... هستند که همواره در مسیر مقاومت حرکت میکرده اند .
پس از زمین گیر شدن این طرح و عدم اجماع بین المللی برای حمله به سوریه که موجب ناراحتی و عصبانیت عربستانی ها و شخص بندر بن سلطان ، رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی شده بود ، این فرد شیعیان را تهدید به حملات تروریستی کرد !
و اکنون هم میبینیم که این حوادث تروریستی که در منطقه رخ داده است یا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با شیعیان در ارتباط بوده است .
انغجار مقابل سفارت ایران در لبنان که مستقیما با شیعیان در ارتباط است . کشور شیعی ایران از مهم ترین محور ها و حامیان مقاومت در منطقه غرب آسیا هست .
انفجار های لبنان هم گاه به صورت مستقیم و گاه به صورت غیر مستقیم به شیعیان و مهم ترین گروه مقاومت در منطقه ، یعنی نیروهای حزب الله لبنان مربوط است . برخی از این انفجار ها در مناطق شیعه نشین و یا بر علیه نیروهای حزب الله بوده و برخی دیگر هم برای به حاشیه کشاندن حزب الله و در گیر کردن آنها و ارتش لبنان در نا آرامی های فرسایشی و حتی ایجاد چند دستگی در لبنان رخ داده است .
از سوی دیگر در عراق هم که یکی دیگر از حامیان مقاومت و مخالفان جنگ سوریه بوده است حوادث تروریستی فراوانی رخ میدهد که این حوادث هم به طور مستقیم شیعیان را هدف قرار داده است . و البته برخی از این انفجار ها هم اختلاف افکنی بین  شیعه و سنی و همان ایجاد چند دستگی در عراق را مد نظر قرار داد ه است .
حوادث اخیر در غزه را هم نباید فراموش کرد . غزه ای که خود یکی از اضلاع مقاومت به شمار می آید و تا کنون توانسته است در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی مقاومت نشان بدهد .
نباید فراموش کنیم که قطعا عربستان سعودی به تنهایی نمیتواند تمام این حوادث را مدیریت بکند و حوادث غزه نشان میدهد که رژِم صهیونیستی هم یکی از کشورهایی است که به کمک آل سعود آمده است .و البته کشورهایی دیگری هم هستند که به هر شکل ، یابا سلاح هایشانو یا اطلاعات و ... عربستان سعودی را حمایت میکنند .

اما اینکه چه طور میتوان با این قاطیع گفت مسئولیت تمام حوادث تروریستی منطقه به آل سعود مربوط می شود .
اولا که همان طور که ذکر شد تمام کشورهای مورد هدف از کشورهای حامی مقاومت و مخالف جنگ سوریه هستند . و اینکه عربستان سعودی به عنوان یکی از حامیان جنگ سوریه ، از عدم وقوع این جنگ بسیار عصبانی است .
و اینکه بندر بن سلطان نتوانسته عصبانیت خود را مخفی کند و شیعیان منطقه را به انتقام گیری تهدید کرده است .
از سویی دیگر هم افراد بازداشت شده در ارتباط با این حوادث همگی از عوامل گروههای تروریستی مانند القاعده بوده اند و به ارتباط با عربستان سعودی اذعان کرده اند . و حتی "ماجد الماجد"فرمانده گروه تروریستی "عبدالله عزام " که مسئولیت انفجارهای انتحاری مرگبار در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به عهده گرفته بود یک فرد عربستانی است .

بندر بن سلطان

اما به حوادث روسیه برویم ! جایی که قرار است مسابقات المپیک زمستانی در آینده ای نزدیک در آنجا برگزار بشود .
در روزهای اخیر یکی از شهر های روسیه -شهر ولگو گراد - شاهد چند انفجار تروریستی بوده است . برخی از کارشناسان علل این حوادث را نا امن جلوه دادن روسیه در آستانه مسابقات المپیک زمستانی اعلام کرده اند . از شواهد به دست آمده مشخص شده است که انفجارات مرتبط است به گروههای چچنی مخالف دولت روسیه . افرادی که مدتهاست مخالف این کشور هستند ولی تاکنون نتوانسته بودند هیچ حادثه خاصی در کشور قدرتمند روسیه به وجود آورند . اما چه طور می شود که این گروه کوچک و نا توان در چند روز باعث چنین نا امنی عظیمی در این کشور پر قدرت می شود ؟ پاسخ این سوال در دیدار بن سلطان با پوتین نهفته است!! آنجا که بندر بن سلطان از پوتین میخواهد که "برای برقراری امنیت بازی های المپیک زمستانی با عربستان کنار بیاید ! چرا که گروهای چچنی از عربستان حرف شنوی دارند!!!!" با استناد به این جمله و ماهیت چچنی عوامل انفجار و عللی که بالاتر برای عصبانیت عربستان ذکر شد ، به راحتی میتوان این حوادث را هم مرتبط با عربستان سعودی دانست . البته روسی ها شیعه نیستند ، ولی به دلایلی فعلا از حامیان مقاومت هستند ! البته فعلا!!!!

هدف از این انفجار ها چیست ؟
پاسخ به این سوال زیاد سخت نیست ! با توجه به عوامل ذکر شده برای این انفجار ها به راحتی میتوان اهداف عاملان آنها را متوجه شد .
یکی از اهداف این حوادث تروریستی همان طور که ذکر شد ایجاد اختلاف و چند دستگی میان گروههای مقاومت و ذولت های مقاومت است .
دیگر هدف ، درگیر کردن مقاومت در نا آرامی های فرسایشی و شاید سرگرم ساختن آنها باشد .
در روسیه هم میتوان این ظور گفت که هدف حوادث رخ داده در ابتدا تنبیه ماقامات روسیه جهت  حمایت از سوریه و در ادامه هم وانمود کردن اینکه حمایت از سوریه و نیروهای مقاومت هزینه بر است و روسیه در حال حاضر مشغول پرداخت این هزینه ها است !


[ پنج شنبه 92/10/12 ][ 3:40 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 389479

لینک باکس