سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

گویا دیگه چاره ای نیست! باید روی بیاوریم به نقد ! نقد حرف ها و صحبت ها و دیدگاه ها و نظرات افراد داخلی و خارجی و سایت های داخلی و خارجی و معاند و.... . این بار نوبت وزیر خارجه ایتالیا هست!

خانم بونیتو وزیر خارجه کشور اروپایی ایتالیا در هفته ی گذشته در راس هیئتی به تهران آمد تا با رئیس جمهور و وزیر خارجه و چند تن دیگر از مقامات گفت و گو کند . آن طور که در اخبار آمده است محور صحبت های ایشان با مقامات کشورمان دو موضوع بوده است . موضوع اول ضرورت حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 برای حل سیاسی بحران سوریه و موضوع دوم بحث مذاکرات انرژی اتمی . درباره موضوع اول حرفی نیست یا به قولی باید گفت خیلی ممنون! و بونیتو مچکریم!!! اما در موضوع دوم ایشون کمی پایشان را فراتر از حدود خود گذاشته اند و تحلیل در باره مواضع داخلی سیاسیون ایرانی درباره توافق نامه ژنو و رابطه با آمریکا   ارائه نموده اند که خیلی درست به نظر نمیرسد!

این خانم وزیر در این باره این طور گفته اند که :
"در ایران برخی از گروه های سیاسی و محافظه کاران دست به هر کاری می زنند که ایران در حالت جنگ یا در روابط سرد با آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس باقی بماند. در آمریکا هم بخشی از جمهویخواهان نمی خواهند اوباما به هیچ موفقیتی دست پیدا کند."

حال در این باره باید این طور گفت که :
1- موضوع رابطه ایران با آمریکا به سیاست کلی نظام بر میگردد . مشکل ایران و آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست که حال این دولت بخواهد رابطه را برقرار یکند و دولت دیگر مخالف رابطه باشد. رهبر معظم انقلاب بار ها و بارها علی الخصوص در ماه های اخیر گفته اند که مشکل ما با آمریکایی ها مشکل عقیده است . آنها متکبر و خود برتر بین هستند . روحیه استکباری آمریکا هم بر هیچ کس پوشیده نیست . هر جایی که منابعی از نفت و اورانیوم و طلا و... باشد آمریکا سعی میکند به طریقی به آنجا دسترسی پیدا کند و آنها را غارت بکند . مشکل دیگر هم مشکل آنها با جمهوری اسلامی است . ایران بدون اسلامیت برای آنها ضرری ندارد ولی این لفظ اسلامی است که مانند پتکی بر سر مقامات آمریکا فرود می آید . هر وقت که آمریکا از این رفتار های خود دست برداشت آنگاه میتوان فکری برای بر قراری رابطه با آنها کرد وگر نه این موضوع منتفی است . البته آنطور که از آمریکا میبینیم آنها به هیچ وجه دنبال برطرف کردن این مشکلات نیستند و حتی پس از توافق هم بارها و بارها این خوی تجاوز گری خود را به نمایش گذاشته اند .

درباره سایر کشورها اعم از کشورهای خلیج فارس هم مشکل مانند آمریکا نیست . ولی اگر کشوری بخواهد به دنباله روی از آمریکا و رژیم جعلی و منحوس اسرائیل ر مسیر پیشرفت ایران اسلامی سنگ اندازی بکند قطعا خود را از دوستی با ایران و منافع آن  محروم میکند . همان ططور که دیدیم که فرانسه پس از دنباله روی اسرائیل و قطع همکاری شرکت های خودروسازی خود با ایران ، با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شد به نحوی که این شرکت ها تا مرز ورشکستگی پیشرفتند و بسیاری از کارگران خود را اخراج کردند . مقامات کشور ما چه در این دولت و چه در دولت های پیشین بارها و بارها اعلام کرده اند که خواهان دوستی با تمام کشورهای جهان هستند . البته به شرطی که این دوستی دو طرفه باشد!

2-اما اینکه در داخل کشورمان برخی از سیاسیون به برخی از بندهای توافقنامه ژنو انتقاد دارند هم اولا به خانم بونیتو مربوط نمی شود ! و ثانیا که چیز عجیبی نیست! در تمام کشورهای جهان چند دیدگاهی وجود دارد . اصلا ممکن نیست دو نفر را بیابی که کاملا مواضع مشابه هم داشته باشند ! در آمریکا هم دموکرات ها و جمهوری خواهان با هم اختلاف نظر دارند . در ایتالیا و سایر کشورها هم این موضوع وجود دارد . در ایران هم همین طور است .اگر در کشور ما کسی هم با این توافق نامه مخالفتی داشته باشد این به معنای نادیده گرفتن تلاش دولتمردان و یا سعی در بر هم زدن این توافق نیست . اگر اصولگرایان - یا به فرموده این خانم محافظه کاران - انتقادی دارند ، به جهت حفظ استقلال و عزت کشور است نه در جهت بر هم زدن توافق ! این افراد میگویند که برخی از بندهای توافق موجب بر هم خودرن استقلال و عزت سربلندی کشور ایران در جهان می شود وقطعا مقامات مذاکره کننده این موضوع را هم دریافته اند که مذاکرات کارشناسی تا این حد طولانی شده است و بارها و بارها متوقف شده است . همه ی ایرانی ها در یک موضوع و آن هم حق غنی سازی اورانیوم در داخل کشور ، هم نظر هستند و هیچ کس نمیگوید که این نباید در کشور ما انجام شود .
پس به خانم وزیر و سایر همتایان اروپایی و غربی شان پیشنهاد میکنیم که ابتدا ملت ایران و خواسته ها و اندیشه های آنان را بهتر بشناسند و بعد به این گونه اظهار نظرها بپردازند . و بدانند که ملت ایران تا پای جان در حمایت از دین و نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند .


[ جمعه 92/10/6 ][ 2:31 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 389530

لینک باکس