سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

فیلم پادشاه شن ها را کارگردان مشهور سوری ، " نجدت اسماعیل انزور" پس از وقوع فجایع سالهای اخیر در سوریه ساخته است ! او می گوید این حوادث شباهت بسیاری با حوادث زمان شکل گیری حکومت آل سعود در عربستان دارد !
این فیلم به وقایع زمان "عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن محمد بن سعود"، معروف به "ملک عبدالعزیز" و  یا "ابن سعود" اولین پادشاه و بنیان‌گذار پادشاهی آل سعود، و وقایع دهشتناک زمان تاسیس حکومت آل سعود می پردازد . این فیلم نخستین فیلمی است که به صراحت به موضوع تاسیس حکومت آل سعود می پردازد!
کارگردان این فیلم حمایت وهابی ها از تروریست های سوری و حضور آنها در این جنگ نا برابر را به عنوان انگیزه خود برای ساخت این فیلم عنوان کرده است .

پادشاه شن ها

حدود صد سال پیش بود که ملک عبدالله در جنگ های خون بار در سرزمین عربستان با تحریف نمودن دین اسلام و همدستی وهابیون حکومت آل سعود را بنیان نهاد . البته این وقایع بدون کمک و یاری روباه پیر ممکن نبود ! موضوعی که این کارگردان سوری نیز آن را در فیلم خود به تصویر کشیده است ! مشاوران انگلیسی که ابن سعود را در این کار همراهی میکردند!!
این کارگردان شیوع " تکفیری ها " در میان سراسر اعراب را از سیاست های رژیم آل سعود میداند! شاید همین عقیدههای او باشد که باعث شده است تا حاکمان آل سعود از اکران شدن این فیلم در سراسر جهان نگران باشند! و حتی مفتی های وهابی عربستان فتوا به قتل این کارگردان بدهند! حتی کار به جایی میرسد که انگلیسیها از این کارگردان و فیلمش  شکایت کنند و نجدت انزور را به داد گاه بکشانند!

قرار است این فیلم ازماه آینده میلادی در جشنواره های مختلف در سراسر جهان اکران بشود . البته انزور علاقه دارد اولین اکران فیلمش در انگلیس باشد ، هرچند که گفته می شود اکران این فیلم در سوریه آغاز شده است .


[ چهارشنبه 92/9/27 ][ 11:24 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 389534

لینک باکس