سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام


همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند ما به دولت اطمینان داریم ولی به آمریکا نه ! نه تنها به آمریکا اعتماد نداریم بلکه به کشور هایی مانند انگلیس و فرانسه  که همواره گوش به فرمان آمریکایی ها بوده اند هم اطمینان نداریم.
با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما هم با تمام انتقاداتی که داریم به دولت مان اعتماد می کنیم . ولی نمی شود انتقاد نکرد!!! برخی می گویند چرا نمی گذارید دولت کار کند ؟ چرا مانع تلاش های دولت می شوید؟
کسی جلوی کار دولت را نگرفته است! انتقاد به معنای چوب لای چرخ گذاشتن نیست ! انتقاد سازنده هم هست . ما تمام تلاش های دولت را هم می بینیم همان طور که تلاش های دولت قبل را هم دیدیم و البته به آنها هم انتقاد داشتیم ! به این دولت هم انتقاد داریم ولی سیاه نمایی نمی کنیم. حقایق را وارونه جلوه نمی دهیم . آن چه که هست را میگوییم . گفتیم گفتگوی تلفنی جناب روحانی و اوباما نباید انجام می شد گفتند شما افراطی هستید ! شما مانع کار دولت هستید!! که در نهایت هم دیدیم که رهبر انقلاب اشاره کردند که کارهای نابجایی در نیویورک صورت گرفته است!
دوستانی که امثال ما را ، منتقدان را به افراطی گری متهم می کنند علاقه ای به شنیدن نظر مخالف و انتقاد ندارند ! حالا هر چه قدر هم بگویند " زنده باد مخالف من!"


اخیرا دور دیگری از مذاکرات هسته ای ایران و 5 بعلاوه 1 برگزار شده است . قابل پیش بینی بود که این مذاکرات بخواهد حاشیه به همراه داشته باشد . به خصوص پس از ان اقدامات نا بجای نیویورک!
در باب این مذاکرات هم انتقاد هایی به دولت وارد است .
اولین انتقاد که اساسی ترین آن است همین محرمانه بودن محتوای پیشنهاد ایران به طرف غربی و در واقع کل محتوای مذاکره است !
سوالی که در این باره مطرح می شود  این است که محتوای مذاکرات و پیشنهاد ها از چه کسی مخفی است؟؟ آیا غیر از این است که کشور های اروپایی و آمریکا از آن خبر دارند؟ آیا غیر از این است که طبق سنوات گذشته آمریکاییها تمام محتوای مذاکره را به رژیم صهیونیستی گزارش خواهند داد؟؟ پس این موضوع محرمانه از چه کسی پنهان است ؟ محرمانه برای چه کسی؟ محتوای مذاکره فقط برای مردم پنهان است . مردم اروپا و امریکا که کاری به این مذاکره ندارند - البته پیگیر نتیجه موضوع هستند - فقط می ماند مردم ایران ! مردمی که مذاکره برای حقوق آنان است . حقی که برای آن شهید داده اند . پس به چه دلیل نباید محتوای مذاکره را بدانند ؟؟ این سوالی است که پاسخی برای آن وجود ندارد! البته گمان هایی وجود دارد که بر مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب که در ابتدای صحبت به آن پرداختیم از گفتن آن گمان ها خودداری کرده و حتی فکر درست بودن آنها را به ذهن خود راه نمیدهیم! شایسته است که دولت مردان هم هر چه سریعتر آن مسائل محرمانه را برای مردم بیان کنند تا چنین گماناتی در جامعه گسترش نیابد .

انتقاد دوم هم به صحبت های جناب عراقچی بر می گردد . جایی که ایشان در گفتگوی تلفنی با یکی از برنامه های زنده شبکه خبر دلیل محرمانه بودن محتوای مذاکره را "جدی بودن" مذاکره بیان کرد!!!!
این دقیقا همان "سیاه نمایی" است که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردم . این صحبت جناب عراقچی یعنی اینکه در گذشته که محتوای مذاکره محرمانه نبوده و حتی درخواست پخش زنده آن از صدا و سیما شده بود ، مذاکرات جدی نبوده !! یعنی به تعبیر عامیانه تر " بازی" بوده است!!!! و این یعنی نادیده گرفتن تلاش های قبلی در باب مذاکرات ! در حالی که رهبر انقلاب بار ها و بار ها از مذاکرات قبلی تقدیر کرده بودند .
بنده بر عکس ایشان در خواست پخش رنده مذاکرات را نشان از جدی بودن آن مذاکرات میدانم! نه محرمانه بودن آن را!
شاید بگویند که چرا مذاکرات پیشین هیچ گاه به نتیجه ای ختم نشده است ؟ پاسخ این است که این مذاکرات هم به نتیجه ای ختم نخواهد شد مگر اینکه از اهداف خود دست بکشیم!! غنی سازی را تعطیل کنیم ، پروتکل الحاقی را بپذیریم ، و خلاصه اینکه از حقوق مردم خود دست بکشیم! تنها در این صورت مذاکرات نتیجه بخش خواهد بود آن هم به طور مقطعی ! غربی ها هیچ گاه ایران هسته ای را نمی پذیرند ! و تا وقتی که ما غنی سازی بیست درصدی داریم تحریم ها علیه ایران را بر نخواهند داشت! شاید یک چراغ سبزی هم نشان بدهند ! اما تجربه برخورد های گوناگون طبق سالیان گذشته با این کشورهای استعمار گر نشان داده که آنها هیچ گاه بر عهد های خود استوار نمی مانند !! شاید بگویند که ما بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد میکنیم در صورتی که ایران اعتماد سازی کند ! اما موضوع این است که اولا آزاد کردن اموال و دارایی های بلوکه شده ایران وظیفه آمریکاست! ثانیا که چیزی که آنها می خواهند دست کشیدن از حقوق ملت ایران است ، که پذیرفتن آن ظلمی بزرگ در حق آیندگان ایران است .

به هر حال همان طور که ذکر شد طرف غربی از مذاکرات به دنبال برد خودش است نه بازی برد برد!! آنها فقط می خواهند ایران را از حق مسلم خود باز دارند و در واقع در این زمینه ایران محتاج آنها باشد ! ما هم به دولت خود اعتماد داریم و امیدواریم که بر سر حقوق مردم بایستند و همچنین مردم کشورمان را در جریان دقیق مذاکرات قرار بدهند .


[ شنبه 92/7/27 ][ 9:34 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 389767

لینک باکس