سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

در یکی از شبکه های مجازی بودم که دیدم دوستی سوال مطرح کرده مبنی بر اینکه "جدا فکر می کنید سوریه پیروز بشه؟"
در این پست سوال این فرد و جوابی که به ایشون دادم را می نویسم .

سوال :
"جدا فکر می کنید سوریه پیروز بشه؟
من کاری ندارم سیاستمدارها چی می گن... اون ها وظیفه شونه که در مقابل دشمن کوتاه نیان و قبل از جنگ به قول معروف رجزخوانی کنند. استدلال ها و تحلیل های مختلف ارائه کنند که اگر آمریکا حمله کنه ما با یک ضرب کل اسرائیل و بعد کل آمریکا و بعد کل اروپا رو با خاک یکسان می کنیم... ولی جدا از این حرف ها، واقع بینانه، واقعا شما فکر می کنید اگر کشورهای غربی (یعنی چند تا کشور مهم اروپایی به علاوه امریکا) به سوریه حمله کنند، و سوریه از طرف کشورهایی مثل چین و روسیه به طور جدی حمایت نشه، آیا تنها با حمایت (احتمالا غیررسمی) ایران می تونه مقاومت کنه؟ چون ایران که نمیاد راسا خودش وارد جنگ بشه و مثلا از خاک ایران به ناوهای آمریکا حمله کنه. بلکه فقط کمک نظامی به سوریه می کنه. این یعنی با تمام قدرت وارد جنگ نمی شه. در این شرایط به نظر من بعیده که سوریه بتونه مقاومت کنه. البته اشتباه نشه، من طرفدار آمریکا نیستم ولی وقتی قدرت نظامی دو طرف رو مقایسه می کنم شانسی برای سوریه نمی بینم."

و پاسخ :
"چیزی که مشخص است این است که رژیم صهیونیستی برای آمریکا اهمیت بسیاری دارد . و اینکه دیشب در فلسطین اشغالی کسی از ترس موشک باران نخوابیده است !!! این را اخبار معتبر می گویند ! و در اینکه اسرائیل به محض آغاز جنگ با موشک باران شدید مواجه خواهد شد شکی نیست !هست؟؟!
کسی هم نگفته که سوریه اروپا را نابود می کند ! چرا که این نشدنی است . ولی نابود شدن اسرائیل قطعی است . چرا که اسرائیل با پول تعداد محدودی یهودی جون دوست و پولدار اداره می شود که در صورت ورود به یک جنگ سنگین اسرائیل را با پولهایشان ترک میکنند و رژیم جعلی صهیونیستی با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد . دلیل توقف جنگ های قبلی اسرائیل با غزه و لبنان هم همین بوده است !!!
اینکه روسیه و چین چه قدر از سوریه حمایت خواهند کرد مشخص نیست ! چیزی که هست فعلا در برابر قطعنامه های شورای امنیت به طور تمام قد ایستاده اند ! و با تجهیزات نظامی هم سوریه را کمک کرده اند .
درباره ایران هم باید گفت که تذکر دیروز رهبری به آمریکا موضع ایران را نشان میدهد ! رهبری از منطقه به عنوان انبار باروت نام بردند که درواقع همان موضع همیشگی دربرابر تهدید های نظامی آمریکا در برابر ایران است . یعنی اینکه تمام مواضع آمریکا در منطقه تحت تاثیر این جنگ قرار خواهند گرفت ! فکر نمیکنم توان ایران را در این باره ضعیف بپندارید !!!ضمن اینکه اگر سوریه که یک متحد اساسی ایران در منطقه هست در خطر سقوط قرار گیرد هر احتمالی قابل پیش بینی است !
خود سوریه هم گفته است که تمام کشورهای حامی جنگ - منظور ترکیه و اردن و عربستان و...- را در جنگ شریک میداند . و این یعنی احتمال موشک باران این کشورها !
حال اگر تمام این موارد را کنار هم بچینیم به این جمع بندی می رسیم که در صورت وقوع چنین جنگی منطقه در شرایط بحرانی قرار می گیرد و نمی توان پایانی برای این جنگ در نظر گرفت .
آمریکا هم با در نظر گرفتن تمام این موارد و همچنین فهمیدن تذکر رهبری فعلا جنگ را به تعویق انداخته است تا شاید بتواند با مجوز شورای امنیت به این دست بزند .
راستی ! افکار عمومی مردم جهان که مخالف این جنگ هستند و تهدید عربستان توسط روسیه را هم به همه ی این دلایل اضافه کن !!!
فکر کنم این گونه بشود گفت که دستور جنگ بایگانی می شود !"


[ جمعه 92/6/8 ][ 1:3 صبح ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 389058

لینک باکس