سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

در روز های اخیر تمام مجامع سیاسی جهان و بسیاری از کشورهای غربی و البته کشورهای مهمی در خاور میانه درگیر بحثی هستند که طبق معمول یک پایه آن شیطان بزرگ یعنی همان آمریکاست !
در این مطلب قصد دارم به بررسی برخی ابعاد این اقدام و همچنین تحلیل شرایط بپردازم .

موضوع چیست ؟
چهارشنبه هفته گذشته درست در حالی که مدتیست ارتش سوریه در باز پس گیری شهرهای اشغال شده خود با موفقیت عمل کرده و شهر های مهمی از جمله القصیر را آزاد کرده است ، حمله شیمیایی مشکوکی به منطقه الغوطه در حومه دمشق انجام شد که طی آن صدها نفر کشته شدند . همین اتفاق بهانه ای می شود برای دولت مردان غربی از جمله دولت مردان آمریکا که دولت سوریه را مطابق چندین مورد گذشته که در یک سال اخیر اتفاق افتاده است متهم به بمباران شیمیایی مردم این شهر کنند . اقدامی که در صورت اثبات آن می شد از طریق شورای امنیت به راحتی مجوز حمله جهانی و همه جانبه را بهسوریه گرفت .
این در حالیست که طبق اسنادی که  کشور روسیه منتشر کرده این موشک های حاوی مواد شیمیایی از مناطقی شلیک شده است که تحت کنترل شورشیان مسلح قرار دارد . به علاوه اینکه هیچ دلیلی برای این اقدام توسط دولت سوریه ، آن هم در شرایطی که به پیروزی های بسیاری دست یافته است وجود ندارد .
تمام اینها در شرایطی است که غربی ها و در واقع کسانی که این شورشیان را مسلح کرده اند علی رقم عدم توانایی در اثبات این اتهام ، در حال تدارک تهاجمی هوایی به سوریه هستند ! در حالی که  به دلیل عدم اثبات این موضوع شورای امنیت هیچ مجوزی برای این اقدام صادر نکرده است .
این اقدامات نشانگر شکست بزرگ و ضربه سنگینی است که دولت سوریه بر پیکره شورشیان وارد کرده ومثلث دشمنان سوریه یعنی اتحاد عبری عربی غربی را واردار به آغاز این جنگ کرده است .

چه کسانی از جنگ حمایت میکنند ؟
در باره اینکه این جنگ برای چه کسانی منفعت خواهد داشت و یا بهتر بگوییم ، چه کسانی به دنبال آغاز این جنگ هستند توجه شما را به پست قبلی همین وبلاگ و فیلمی که در آن قرار دادم جلب می کنم .
حامیان جنگ در سوریه
البته بر همگان مسلم است که اولین کشوری که از نا آرامی هر چه بیشتر منطقه و به خصوص سوریه سود می برد رژیم جعلی و غاصب اسرائیل است . همان که بیش از همه نگران عدم حمله آمریکا به سوریه است و با جنگ روانی و اقدامات رسانه ای قصد دارد تا دولت مردان آمریکا را در مقابل عمل انجام شده قرار بدهد و آنها را مجاب به آغاز این جنگ نماید .
ناتو و کشورهای عضو آن نظیر انگلیس و فرانسه و آلمان و... هم از کسانی هستند که بر طبل جنگ در غرب آسیا می کوبند !
از دیگر کشورهای حامی آغاز جنگ هم می توان به همسایگان سوریه نظیر اردن و ترکیه و برخی دیگر از کشورهای عربی مانند عربستان و امارات نام برد که تمام این کشورها از آغاز ناآرامی های سوریه در برابر دولت و ملت سوریه بوده و با تمام توان مالی و نظامی خود از شورشیان حمایت کرده اند .

اقدام دولت سوریه چه خواهد بود ؟
در این مورد به صحبت ها و مصاحبه های مقامات سوریه توجه می کنیم . جایی که وزیر اطلاع رسانی سوریه تمام کشورهایی را که از حمله آمریکا حمایت میکنند رادر آن حمله سهیم میداند . این می تواند به این معنی باشد که دولت و ارتش سوریه که تا کنون با قدرت در برابر شورشیان ایستادگی کرده اند ، در صورت وقوع جنگ تمام کشورهای حامی جنگ را به جنگ خواهد کشاند .

آیا جنگ رخ خواهد داد ؟ پیش بینی جنگ احتمالی چیست؟
با نگاهی به اخبار رسانه های مختلف و بررسی آنها می توان به این نکته رسید که آمریکا در تصمیم خود برای اقدام نظامی علیه سوریه کاملا جدی است . همچنین هم پیمانان آمریکا و به خصوص انگلیس هم تمام تلاش خود را برای آغاز یک جنگ انجام داده اند . البته ذکر این نکته لازم است که مطابق پیش بینی ها آمریکا قادر به ورود به یک جنگ تمام عیار نیست و فقط برای کاهش صدمات شکست های متوالی در سوریه اقدام به بمباران و موشک باران چند نقطه در سوریه خواهد کرد .
این در حالیست که به نظر می رسد در بین دولت مردان آمریکا هم اختلافی در باره آغاز این جنگ وجود دارد چرا که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار مشورت با کنگره پیش از هر حمله ای شده است . از سویی مردم آمریکا هم که تجربه جنگ های بی پایانی چون عراق و افغانستان را دارند و از جنگ خسته شده اند هم مخالف حضور آمریکا در جنگ جدیدی هستند . بر اساس نظرسنجی رویترز-ایپسوس؛ تنها 9 درصد از آمریکایی‌ها حامی مداخله نظامی واشنگتن در سوریه هستند.
از سویی حضور ناوهای آمریکایی در مدیترانه و آماده باش رژیم صهیونیستی به ارتش خود و در خواست آمریکا از برخی کشورها برای در اختیار قرار دادن پایگاه های نظامی خود جهت استفاده در جنگ احتمالی هم بر احتمال وقوع جنگ افزوده اند . این نکته هم قابل توجه است که آغاز جنگی با این وسعت که به گفته کارشناسان می تواند خاور میانه را غرق در آتش کند ، بدون مجوز شورای امنیت می تواند عواقب سنگینی را متوجه آغاز کنندگان این جنگ کند .

تمام این موارد موضوعاتی هستند که پیش بینی برای اینکه جنگ آغاز خواهد شد یا فقط یک جنگ روانی خواهد بود را دشوار کرده اند .

اما اینکه در صورت بروز جنگ نتیجه آن چه خواهد شد هم موضوع مهمی است . بر خی از تحلیلگران در روزهای اخیر از احتمال اصابت موشک از سوی حزب الله لبنان و کشور سوریه به خاک فلسطین اشغالی و نقاط حساس این رژیم اشغالگر می گویند .
از سویی  حضور شانزده کشتی جنگی روسیه در آبهای مدیترانه و اعلام آماده باش ارتش روسیه و همچنین پیام ویژه نماینده پوتین به بشار اسد که در آن تاکید شده که "در صورت حمله به سوریه، روسیه اجازه نمی‌دهد که هیچ موشک یا بمبی به خاک سوریه اصابت کند " و خبر های دیگری از این دست جایی برای پیش بینی نتیجه این جنگ نمی گذارد .

به هر حال سوریه هم پیمانان قدری در منطقه دارد و شاید این ایستادگی در برابر شورشیان و پیروزی های متوالی را مدیون آنها باشد . این هم پیمانان قطعا در برابر حمله به سوریه سکوت نخواهند کرد .

رهبر معظم انقلاب هم امروز در دیدار خود با هیئت دولت درباره احتمال حمله غربیها  به سوریه فرمودند :
" دخالت آمریکا یک فاجعه برای منطقه خواهد بود / منطقه، مثل انبار باروت است و هیچ آینده‌ای را نمیتوان پیش‌بینی کرد"






[ چهارشنبه 92/6/6 ][ 4:17 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 389541

لینک باکس