سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

دو لت یازدهم به ریاست دکتر روحانی چندی است که مشغول به کار شده و پانزده وزیر هم کار خود را آغاز کرده اند . در ابتدای کار برخی وزرا عملکرد هایی قابل نقد داشته اند که در این پست قصد دارم به نقد یکی از مصاحبه های جناب آقای نجفی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشم . مصاحبه ای که با هفته نامه آسمان انجام شده است .

قبل از اینکه بخواهم به این مصاحبه بپردازم ، کمی حاشیه می روم !!!!
حزب اللهی ها انتقادات بسیاری به عملکرد فرهنگی دولت جناب آقای خاتمی داشته و دارند . گرچه دولت دکتر احمدی نژاد هم در برخی مقوله های فرهنگی عملکرد خوبی نداشته است ولی حد اقل در موضوع چاپ کتاب ها و ممیزی آنها عملکرد قابل قبولی دارد . یعنی حد اقل من با تمام تحقیقاتی که کرده ام به مورد خاصی نررسیده ام به جز یک مورد که یکی از دوستان پیام رسانی به من اطلاع داد .

در همین زمینه چاپ کتاب و ممیزی آن در دولت جناب خاتمی تا بخواهی کتاب های مسئله دار می توانی بیابی !! من فقط به یک نامه که توسط جناب سید عبدالمجید اشکوری در تاریخ 14 تیر 81 به جناب خاتمی نوشته شده اشاره می کنم ! که در این یک نامه کتاب هایی مطرح شده که در دولت خاتمی چاپ شده است . کتاب هایی با مضامینی چون ترانه های مبتذل ، تصاویر مستهجن ، حمایت از فمنیست ، حمایت از عمل شنیع همجنس بازی ، اتهام علیه علمای مطح کشور ، اتهام به نهاد های امنیتی ، تر ویج بی بند و باری و... که تمام این کتاب ها در شرایطی به چاپ رسیده است که ممیزی کتاب ها پیش از چاپ انجام می شده است !!

این همه حاشیه رفتم که به اینجا برسم که ، جناب آقای علی جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دو لت اعتدال در مصاحبه مذکور فرموده اند :

"ممیزی کتاب بعد از انتشار انجام می‌شود"!!!!!

فرهنگ و کلید اعتدال

جا دارد این نکته را یاد آوری کنیم که با این که تا کنون پیش از انتشار کتاب ها ممیزی انجام می شده است این فجایع رخ داده ! حال اگر قرار باشد ممیزی را برای پس از انتشار بگذاریم که دیگر باید فاتحه فرهنگ و کتاب خوانی را بخوانیم !!!

گمان نمی کنم که اعتدال در مقوله فرهنگ به معنی ترویج بی بند و باری چه ار نوع پوشش و چه از نوع خوراک فکری باشد ! که اگر این گونه باشد دیگر اعتدال را باید به معنی افراط دانست !


[ دوشنبه 92/5/28 ][ 6:5 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 389021

لینک باکس