سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دکتر روحانی و  دولت یازدهم پس از حدود 4 روز و هشت جلسه بحث و بررسی بر سر نمایندگان پایان یافت و دیشب مشخص شد که مجلس با پانزده نفر از وزرای پیشنهادی موافق است و بهتر بگوییم به آنها اعتماد دارد و به سه نفر هم اعتماد ندارد !!در حال حاضر قصد بررسی اینکه چرا برخی از وزرایی که حرف و حدیث های زیادی پیرامون آنها وجود داشت  موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شدند را نداریم ! که اگر بخواهیم در این باره بنویسم به قول یکی از نمایندگان مجلس مثنوی هفتاد من کاغذ است !!!

چیزی که امروز قصد پرداختن به آن را دارم موضوع رای های ممتنع مجلس است !!! فکر کنم نکته مهمی باشد !!

اگر به رای های اخذ شده برای وزیران دقت کنیم می توان گفت که به طور متوسط حدود 15 رای ممتنع برای وزیران وجود داشت ! برخی از وزرا حدود سی رای ممتنع داشتند !
حرف من این است که اگر وزیری نمی تواند پیرامون مسئله به این مهمی اظهار نظر کند و رای بله یا خیر بدهد اصلا چرا وزیر شده است ؟؟

اگر به وضعیت نطق های نمایندگان و صحبت های آنها  پیرامون موافقت یا مخالفت وزرا  و اسامی نفراتی که برای صحبت کردن ثبت نام کرده بودند  نگاهی بیاندازیم می بینیم که تعدادی از نمایندگان اصلا برای موافقت یا مخالفت با هیچ یک از وزرا ثبت نام نکرده اند !!  در بین این اسامی می توان برخی از نمایندگان مطرح تهران را هم دید !! بماند که برخی از نمایندگان مانند آقایان توکلی و رسایی فعالیت بسیاری در این جلسات داشتند !
حال اینکه صحبت نکردن نمایندگان مطرح تهران در این جلسات مهم چه دلیلی می تواند داشته باشد را نمیدانیم ! همین طور دلیل رای های ممتنع را هم نمی دانیم !
کاش میشد رای دادن به وزرا به صورت علنی می بود تا مردم نماینده ای که به مجلس فرستاده اند را بیشتر بشناسند ! چرا که نماینده ای که نظری در موضوع به این مهمی نداشته باشد و رای ممتنع بدهد به درد نشستن جای مدرس ها و شهید دیالمه ها نمی خورد ! و این توهین به این بزرگواران است .

مطلب آخر هم که در سایت های مختلفی به آن پرداخته شده است موضوع عدم سخنرانی نمایندگان زن در مجلس است ! این نه نفری که باید در مجلس حافظ منافع بانوان باشند و حد اقل در موضوعاتی چون وزیر جوانان و یا بهداشت و... اظهار نظر کنند !
البته رئیس مجلس ، جناب لاریجانی در هنگام رای گیری به این نکته اشاره کرد و گفت  :
" از خانم ها عذرخواهی می کنم البته چون تعدادشان کم است نتوانستند در قرعه کشی سهمی داشته باشند"

خبرنگار ایسنا هم در مطلب طنزی که در این مورد در ستون طنز روز ایسنا آورده است به دید طنز گونه و کانلا زیبا واقعیت مجلس را اینگونه آورده است  :
" در این مجلس که صدا به صدا نمی‌رسد و همه توی صحن می‌چرخند، صدای زنانه برای موافقت یا مخالفت صدای خوبی نیست، این مجلس صدای مردانه می‌خواهند، مردی که فریاد بزند، نه زنی که آرام صحبت کند. "


[ جمعه 92/5/25 ][ 3:16 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 389070

لینک باکس