سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

از زمانی که کاندیداهای احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری یازدهم مشخص شدند و کار تبلیغاتی خود را آغاز کردند ، بسیاری از سایت های معتبر و غیر معتبر اقدام به نظر سنجی در باره کاندیدای اصلح نموده اند . من هم امروز کمی بی کار بودم و گشتم برخی از این نظرسنجی ها را پیدا کردم و در این پست اقدام به تحلیل و تجمیع این انتخابات ها میکنم .

یکی از این سایتها سایت خبری عصر امروز هست. در نظر سنجی که این سایت انجام داده است ، حسن روحانی با 34% و جلیلی و قالیباف با 20% و عارف با 13% بالاترین درصد آرا را به خود اختصاص داده اند .

سایت خبری بهار نیوز هم سایت بعدی است که اقدام به نظر سنجی نموده و نتیجه نظر سنجی ها تا اینجا به این صورت است :قالیباف و رضایی با 26% و غرضی 19% و ولایتی 13% و جلیلی هم 11% آرا را کسب کرده اند !!

سایت خبری بولتن نیوز سایت بعدی است که نتایج نظرسنجی آن به این صورت است که : جلیلی37% و روحانی و قالیباف 19% بیشترین آرا را در اختیار دارند .

سایت عرش نیوز هم نتایج نظرسنجی خود را به این شکل اعلام کرده است : روحانی 21% ، جلیلی 19% و عارف و قالیباف هم با 18% حائزاکثریت آرا هستند.

در اخبار مختلف نتایج نظر سنجی خبرگزاری مهر هم منتشر شده است که به صورت زیر می باشد : قالیباف 35% ، جلیلی 11% و ولایتی8%

اما یک نظر سنجی دیگری هم توسط سایت تابناک منتشر شده که البته متعلق به یک موسسه افکار سنجی است . این موسسه افکار سنجی که نام و نشانی از آن منتشر نشده نتایج را به این شکل اعلام کرده است : قالیباف 21% ، روحانی 17% رضایی 16% و ولایتی و جلیل هم 15%

به این نکته باید توجه داشت که اکثر مخاطبان هر خبرگزاری کسانی هستند که به جبهه گیری آن خبرگزاری تمایل دارند . یعنی اگر خبر گزاری به حمایت از یک کاندیدای خاص می پردازد ، بیشتر مخاطبان آن خبرگزاری هم کسانی هستند که به آن کاندیدا تمایل دارند .و این یعنی اینکه نظرسنجی های خبرگزاری ها به صورت تک تک قابل قبول نیست .و من هم تلاش کردم تا از سایت های تمامی سلایق سیاسی کشور استفاده کنم که برخی نظر سنجی نداشتند .

نکته دیگر اینکه خود من به شخصه اخباری که از منبع آگاه نقل می شود را قبول ندارم !! چرا که این منابع آگاه هیچ وقت نام و نشانی ندارند و بیشتر اخبار شان کذب است !!!

با توجه به مطالب بالا و یک بررسی اجمالی می توان به این نتیجه رسید که اقبال عمومی مردم بیشتر به سه کاندیدای ریاست جمهوری است ، یعنی قالیباف و جلیلی و روحانی ... البته به نظر می رسد که رای روحانی پس از صحبت های تلویزیونی وی افزایش پیدا کرده است . به علاوه اینکه نتایج تا روز انتخابات بار ها و بارها تغییر خواهد کرد و تبلیغات ها و مناظره ها نقش تعیین کننده ای در این موضوع خواهند داشت .

در پایان به این نکته هم اشاره می کنم که قشر اعظمی از مردم کشور به اینترنت دسترسی ندارند و نمی توان نظرسنجی ها اینترنتی را به طور صد در صد پذیرفت ./


[ چهارشنبه 92/3/8 ][ 3:13 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 389020

لینک باکس