سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله الحرمن الرحیم
سلام

عید نوروز یک عید باستانی برای ایرانی هاست که البته در احادیثی ائمه اطهار علیهم السلام هم به آن اشاره کرده اند .
از طرفی هم در احادیث داریم که " روزی که در آن گناهی مرتکب نشوی عید است ."
اما آیا واقعا همین طور است ؟ آیا واقعا در عید نوروز ما هیچ گناهی مر تکب نمی شویم ؟؟

دین اسلام بر خلاف آنچه که امروزه تبلیغ میکنند ، دین شادی است و به هیچ وجه با شادی و شاد بودن مخالف نیست . ولی هر چیزی حد و اندازه و جایی دارد .
متاسفانه بر خی از ما در تمام امور روز مره خود دچار افراط و تفریط هستیم . یعنی یا از آن سوی بوم می افتیم یا از این سوی بوم !! در شادی کردن هایمان هم همین طور هستیم .

بله .. عید است و باید شاد بود . اما شاد بودن هم حساب و کتابی داره .... قرار نیست به بهانه شادی حقوق دیگران را زیر پا بگذاریم و یا مسائل شرعی را نادیده بگیریم . در سالهای اخیر نوروز بهانه ای شده برای نادیده گرفتن اسلام و باید ها و نباید های آن . متاسفانه تمامی مناسبت هایی که از ایران باستان به جای مانده در روز گار ما به همین شکل اجرا می شود . یعنی در واقع برخی سعی می کنند تا ایران را در برابر اسلام قرار دهند و برای این کار شان به اسلام تهمت مخالفت با شادی می زنند .

از جمله آیین های ایران باستان که امروزه وجود دارد ، پاسداشت روز طبیعت یا همان سیزده بدر خودمان است . وارد این قضیه نمیشویم که چرا سیزده در دید ایرانیان عدد نحسی است . اما بدانیم که سیزده فروردین را ایرانیها به زبیعت می روند تا هم شاداب تر باشند و هم با طبیعت دوستی کنند . حال این روزها سیزده فروردین ما تبدیل شده است به هزاران گناه کوچک و بزرگ مختلف ! از شراب خوری گرفته تا رقص با نامحرم و در ملا عام و خیلی گناهان دیگر ! گویا عده ای تفریح و شادی شان با گناه در آمیخته شده است .

امسال هم که فروردین مصادف است با روز های واپسین عمر حضرت زهرا سلام الله علیها و حتی به روایتی هم مصادف است با روز شهادت آن حضرت . و لازم و ضروری است که مردم مسلمان ما این ایام را محترم بشمارند و از تفریحات همراه با گناه خود بکاهند و در عزای آن حضرت به سوگ بنشینند .

یک امسال سیزده بدر را کمتر شادی کنید ! یا اگر شادی می کنید لااقل با گناه همراهش نکنید . همین!


[ پنج شنبه 92/1/8 ][ 3:50 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 389062

لینک باکس