سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

بسم الله احمن الرحیم

سلام

فرا رسیدن سال نو را به شما ایرانی های عزیز و هموطنان گرامی تبریک میگم .

همون طور که مستحضرید مقتدا مون ، امام خامنه ای امسال را سال " حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی" نام گذاری کردن . ایشون از مردم و مسئولان خواستند که " جهاد گونه " در رسیدن به این حماسه ها تلاش کنند .

حالا مسئله ای که وجود داره اینه که چه طور می شه به این حماسه ها ، یعنی حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی رسید ؟

باید به این مسائل جدا گونه پرداخته بشود . گرچه خیلی هم با هم فاصله ندارن و در واقع یه جورایی مکمل همدیگه هستند . ولی در این مطلب به صورت جدا گونه به این دو حماسه می پربدازیم .

 

حماسه اقتصادی :

 

رسیدن به حماسه اقتصادی و سیاسی ، چگونه ؟

من خیلی در زمینه اقتصاد تبهر ندارم و خیلی هم آدم اقتصادی نیستم . اما همون طور که میدونید دو سال گذشته هم شعار سال ، در موضوع اقتصاد بوده است ، و من هم بر خی چیز هایی که از دوستان حز ب اللهی که سعی میکردن در زمینه اقتصاد کار کنند و یه جورایی به  صحبت های رهبر لبیک بگن ، دیدم و یاد گرفتم را اینجا مطرح میکنم . یه مبحث اینه که یه وقتی نگیم که حالا سال نود و یک تموم شده و ما فقط باید به شعار سال نود و دو بپردازیم .نه ! همچنان باید به تولید ملی و سرمایه ایرانی اهمیت داده بشه . 

 تو نیمه دوم نود و یک بود که خبر هایی شنیدم مبنی بر حمایت های دولت از تلاش هایی در زمینه تولید ملی ، چیز هایی مثل تولید قارچ و خیلی چیز های دیگه که با حمایت های شدید دولت رو به رو بوده .-البته قطعا کم و کاست هایی هم وجود داشته که باید دولت برای اونها هم فکری کند - خب این خیلی خوب بود ، ولی از طرفی هم نیاز داره تا سرمایه داران و افرادی که به هر شکلی پولی در اختیار دارن هم به این سمت بیایند تا تولید ملی ما را از برخی واردات های بی خودی راحت کنه . همون طور که احتمالا خبر دارید در سال گذشته یک چیز هایی وارد کردیم که واقعا جای تعجب داشت !! یونجه را هم وارد میکردیم !! چیزی که به راحتی و با سود فراوان و سرمایه نه چندان زیاد میشه تولیدش کرد .
بحث حمایت از تولید ملی ، به این معنی که افراد جامعه تولیدات داخلی را به تولیدات خارجی ترجیح بدهند هم باید همچنان مد نظر قرار بگیرد . که البته این نیاز دارد به این که تولید کنندگان داخلی هم کیفیت تولیدات خود را نسبت به قبل بهتر نمایند . موضوعی که شاید در سال گذشته در بر خی از کالاها به آن دقت نشد .
در بحث اقتصادی و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی لازم است تا توجه ویژه ای به رهنمود های امام خامنه ای و سیاست های کلی حمایت از تولید ملی که ایشان در بهمن ابلاغ کردند ، بشود .

 

بحث اقتصاد خیلی کلان تر از این حرفهاست که افرادی مثل من و بدون سر رشته ای از اقتصاد بتونن درباره اون صحبت کنن . اینها هم بر خی تجربیات بود که قطعا بسیار جای کار دارد .
البته به این نکته هم اشاره میکنم که امسال یک تفاوتی با سال گذشته دارد و اون این است که امسال باید " جهاد گونه " عمل کنیم .

در مطلب بعدی در رابطه با حماسه سیاسی هم خواهم نوشت .

 


[ پنج شنبه 92/1/1 ][ 9:57 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 46
کل بازدیدها: 389659

لینک باکس