سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

یاران امام حسین (ع) پنج ویژگی بارز داشتند که این ویژگی ها آنها را به برترین های تاریخ تبدیل کرد. به گونه ای که پس از هزارو اندی سال همچنان نام آنها و کاری که برای عالمیان کردند بر سر زبانهاست.

این ویژگی ها را می توان به شرح ذیل نام برد .

1- فهم دین داشتن : یعنی دین را به طور کامل فهمیدند و همین باعث شد تا از صاحب دین - امام حسین (ع) - دست نکشند . در تاریخ می توان خوارج را در مقابل اینشان قرار داد . خوارجی که یار امام علی (ع) بودند ، اما چون فهم دین نداشتند از قرآن ناطق دور شدند و بر علیه او شمشیر کشیدند .

2 - عشق به شهادت داشتن : آنها که عاشق شهادت نبودند در شب عاشورا و بر خی نیز در روز عاشورا از لشگر جدا شدند و سعادت را از دست دادند .

3 - دین فروش نبودند : خیلی از کوفیان که به امام حسین (ع) نامه نوشته بودند ، دین خود را به بهای ناچیزی فروختند . این دین فروشی متاسفانه در حال حاضر در جامعه ما بسیار مشهود است !

4- عدم دلبستگی به دنیا : یاران امام حسین(ع) به دنیا دلبسته نبودند . چرا که اگر کوچکترین دلبستگی به دنیا داشتند ، در شب عاشورا و پس از فهمیدن عاقبت خود دنیا را ترجیح میدادند .

5- ولایت پذیری : ولایت پذیری یعنی مطیع امر ولی بودن . و یاران امام حسین(ع) هیچ گاه به ولی امر خود "نه" نگقتند .

اینها ویژگی یاران امام حسین (ع) بود . حال ببینیم چه قدر از اینها در ما وجود دارد . آیا می توانیم یار امام زمانمان باشیم؟؟ این ویژگی ها را در خود تقویت کنیم تا خدای ناکرده « دعاهای فرج مان » مانند « نامه های دعوت کوفیان » نشود !

hussain-ashoora


[ یکشنبه 91/9/5 ][ 4:33 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 389642

لینک باکس