سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

اخیرا در برخی از خبر گزاریهای خارجی مطالبی منتشر شده مبنی بر انجام مذاکرات مخفیانه یک تیم ایرانی و یک تیم سه نفره از آمریکا .
اما اصل ماجرا چیه ؟؟چرا این اخبار منتشر شده ؟این اخبار چه قدر میتونه صحت داشته باشه ؟و اصلا مذاکره مفیده یا نه ؟؟
در ادامه مطلب به بررسی این موضوع خواهم پرداخت :

چندی پیش خبری از سوی روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد و بلافاصله به خبر داغ جهان تبدیل شد و از سوی مخالفان نظام جمهوری اسلامی هم با آب و تاب فراوان مطرح شد .
اما این خبر چه بود ؟ " مذااکره تیمی از ایران با یک تیم سه نفره ازآمریکا!!!

1 - این خبر در حالی مطرح شد که هم از سوی مقامات ایران و هم از سوی مقامات آمریکا تکذیب شده است .
البته سخنگوی کاخ سفید همچنین گفته که آمریکا آمادگی مذاکره با ایران را دارد !!

2 - این اخبار در حالی مطرح می شود که تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیزی باقی نمانده است . و مقامات کاخ سفید همزمان با تحریم های جدید اعمال شده بر علیه ایران قصد دارند تا سیاست خارجی آمریکا در برابر انر‍ژی هسته ای ایران را موفق جلوه دهند . برای این کار هم بهترین راه همین است که بیایند و بحث مذاکره مستقیم ایران و آمریکا را مطرح کنند . اما از آنجایی که احتمال وقوع چنین مذاکره ای نزدیک به صفر است ، لازم بود تا در ادامه خبر گزاری های آمریکایی ادامه مذاکرات را به زمان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول کرده و اعلام کنند که شرط طرف ایرانی برای مذاکره ادامه ریاست جمهوری اوباما است !!
پر واضح است که قصد خبر گزاری ها و روزنامه های آمریکایی و همچنین کاخ سفید از این شایعه خبری چیست .

3 - در خبر های مطرح شده اینگونه آمده است که : " توزرا می نویسد که والری ژارت(مسئول گروه مذاکره کنندگان آمریکایی) به دولت ایران قول داده بود در صورت توقف غنی سازی هسته ای(20%) علاوه بر حذف تحریم ها دولت آمریکا اعلام خواهد کرد که ترور دانشمندان هسته ای ایران کار یک کشور خارجی بوده تا به این وسیله ایران بتواند اسرائیل را محکوم کرده و در مجامع بین المللی به اسرائیل فشار بیاورد."
حال به بررسی این موضوع می پردازیم که در صورت وقوع مذاکرات در هر زمانی ، پیروز مذاکرات آمریکا خواهد بود یا ایران؟؟
میدانیم که ایران تا این جای کار با قدرت تمام به غنی سازی اورانیوم ادامه داده است . در حالی که شاید نیاز چندانی به اورانیوم غنی شده 20% در ایران نباشد . و آن چیزی هم که نیاز است باید تا کنون ذخیره شده باشد . و از آنجایی که ایران هر زمان که اراده کند می تواند به غنی سازی بیست درصدی ادامه بدهد و همچنین قول آمریکایی ها مبنی بر ارائه اورانیوم غتی شده بیست درصد به ایران در صورت توقف غنی سازی ، می توان این موضوع را پذیرفت که ایران در صورتی که بتواند به اهداف خود دستیابد  غنی سازی اورانیوم را هم متوقف خواهد کرد . و این با اهداف مقاومتی ایران تناقضی نخواهد داشت .
حال این اهداف چیست ؟ در متن خبر آمده بود که "با توقف غنی سازی از سوی ایران ، تحریم ها بر علیه ایران بر داشته خواهد شد ." خب تا اینجا که همه چیز به شرایط ابتدایی بر میگردد . یعنی نه خانی رفته و نه خانی آمده !! اما در ادامه اینگونه آمده که "دولت آمریکا اعلام خواهد کرد که ترور دانشمندان هسته ای ایران کار یک کشور خارجی بوده تا به این وسیله ایران بتواند اسرائیل را محکوم کرده و در مجامع بین المللی به اسرائیل فشار بیاورد." که این موضوع می تواند یک دستاورد بزرگ برای ایران باشد . که البته از اونجایی که آمریکایی ها بدون اجازه رژیم صهیونیستی آبی نمیخورن ، کاملا بعید به نظر می رسه !

4 - اما مجددا بر میگردیم به اصل ماجرا و اخبار . آنجا که هیچ منبع موثقی برای اخبار خود ندارند . و فقط نام چند شهر در قطر و آمریکا و نام چند نفر از مقامات ایرانی و آمریکایی وجود دارد . و این همان نکته ای است که خواننده خبر را در حقیقت اخبار به شک می اندازد . مخصوصا اگر خبر از روزنامه ای منتشر شده باشد که سابقه چنین شایعه پراکنی هایی را دارد .


[ شنبه 91/8/6 ][ 12:0 صبح ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 389463

لینک باکس