سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

چندی پیش در خبر ها خوندم که در شهر دمشق حمله ای به یکی از ساختمان های دولتیس صورت گرفته  و در درگیری های به وجود اومده که در چند مرحله هم بوده در نهایت با ترور چند خیر نگار از شبکه های " العالم " و " پرس تی وی " ماجرا تمام شد و تروریست ها فرار کردن !!

اخیرا هم در اخبار آمده که شبکه های ایرانی از روی ماهواره " هاتبرد " حذف شده است .

چیزی که کاملا مشخص است این است که شبکه های بین المللی و ماهواره ای ایران توانسته اند در کشور های غربی مخاطبان خوبی جذب کنند و تا ثیر گذاری خوبی بر روی مردم این کشور ها داشته باشند .

در موارد دینی شبکه هایی چون " جام جم " توانسته اند به خوبی بر افکار جوانان ساکن کشور های غربی و به خصوص اروپایی تاثیر بگذارند و آنها را با دین اسلام آشنا کنند .

در مسائل سیاسی نیز کاملا مشخص است . همین که خبر نگاران شبکه های ایرانی هدف یک ترور در دمشق بودند و اینکه به همت یک شرکت -ظاهرا- فرانسوی شبکه های ایرانی را از ماهواره هاتبرد حذف میکنند ، نشانه موفقیت این شبکه ها در خبر رسانی صحیح در رابطه با حوادث کشورهای سوریه و بحران اروپا و جنبش تسخیر وال استریت و .. است .

اما در این میان چیزی که بسیار جای سوال دارد این است که چه طور برخی کشور ها که ادعای آزادی بیان دارند اقدام به چنین کاری میکنند . و در واقع با این کار به تمام جهان اثبات می کنند که آزادی بیان فقط یک شعار است برای مقابله با کشورهای مستقل . البته پیش تر بار ها و بار ها این مطلب را اثبات کرده اند .

بحث دیگر موج واکنش ها به این اقدام غربی ها علیه ایران و بهتر بگویی م ، علیه آزادی بیان است . در دو روز گذشته گرو هها و تشکل های مختلفی از داخل و خارج از کشور این اقدام شر کت " یوتل ست " و هاتبر د را محکوم کرده اند ، که نشانه موفقیت شبکه های ایرانی است .

نکته دیگر سکوت محض برخی رسانه های مدعی آزادی بیان -که نظام جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض حقوق بشر و نقض آزادی بیان میکنند - در برابر این موضوع مهم جهانی است . بر خی مانند جرس و بالاترین کاملا در این باره سکوت اختیار کرده اند .

و مطلب آخر اینکه چرا باید معطل این ماهواره ها باشیم ؟ لازم است دولت و مجلس با تصویب برنامه هایی برای ادامه فعالیت این شبکه ها اقدام کنند . که شاید بهترین و امن ترین راه ایجاد شبکه ها و رادیوهای اینترنتی باشد . باید راه های جدید و مطمئن برای ادامه فعالیت این شبکه ها و اطلاع رسانی برای مردم سراسر جهان ایجاد شود .


[ جمعه 91/7/28 ][ 1:28 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 389028

لینک باکس