سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز


بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

در مطالب قبلی وبلاگ  پیرامون موضوع مذاکرات هسته ای مطالبی نوشتم .
در آخرین مطلب برخی از گزینه های مطرح برای مذاکرات جدید هسته ای را مورد بررسی قرار دادم که عدم توافق و همچنین تمدید توافق ژنو از راه های موجود بود .
 به شخصه احتمال عدم توافق را بیشتر از تمدید توافق ژنو میدانستم . چرا که از سویی به هیچ وجه امیدی به اینکه بارعایت خطوط قرمز بتوانیم با آمریکایی های مزدور و استعمار گر کنار بیائیم ندارم  و از سوی دیگر مقامات مذاکره کننده بارها گفته بودند که به هیچ وجه توافق ژنو تمدید نخواهد شد!!! حال چه طور شد که این اتفاق افتاد ؟ پاسخ را باید در رویداد های روز پایانی مذاکرات جستجو کرد!

فعلا کاری به دلایل تمدید توافق ژنو نداریم! غرض از این پست بررسی برخی از نقل قول ها و مصاحبه های صورت گرفته پس از پایان مذاکرات است. جایی که اکثر مقامات ایرانی بر زیاده خواهی طرف مقابل و به خصوص آمریکا تاکید دارند .

توافق ژنو تمدید شد

دیشب پس از پایان مذاکرات جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری نکات جالبی را مطرح کرد!! دیروز جان کری در صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که ما توانسته ایم سرعت پیشرفت هسته ای ایران را کند کنیم! بله درست میگفت! سرعت پیشرفت هسته ای ایران به بهانه مذاکره و رفع تحریم ها کند شده است.
در جای دیگر گفت " تحریم ها به قوت خود باقیست" ! این هم کاملا حرف صحیحی است!
جای دیگر وقتی که مرتضی غرقی خبرنگار شبکه خبر توانست به سختی سوال خود را از جان کری بپرسد ابتدا جان کری سعی کرد وانمود کند سوال را نفهمیده است! ولی غرقی سوال خود را واضح تر پرسید تا تمام رسانه های جهان این سوال واضح را منعکس کنند :
" تعهدات غرب در قبال تعهدات ایران چه بوده است؟!"
جان کری خیلی سعی کرد که بگوید برخی از تحریم را تسهیل - نه تعلیق !- کرده اند ، ولی هر چه خواست مثال بزند دید چیزی جز تسهیل تبادلات بانکی - یعنی همان مبلغ اندک که ماهانه به ایران میدهند - وجود ندارد!!!

جناب روحانی ، رئیس جمهور محترم هم در یک مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما ضمن تائید تلویحی زیاده خواهی آمریکا سعی کردند تا طبق معمول گرانی ها را فقط به تحریم ها ربط دهند . و از جمله معروف " چرخ سانتریفیوژ ها هم باید بچرخد ، چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد " استفاده کردند. 
و در جای دیگر همچنان امید داشتند به حصول توافق تا هفت ماه آینده!!! و این یعنی خوشبین بودن به گرگی که در کمین این سرزمین نشسته است! درست بر خلاف رهبر انقلاب که همیشه تاکید کرده اند که به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستند . و اینکه دوای مشکلات اقتصادی تکیه به توانایی های داخلی است نه مذاکره !!! و اینکه مسئولان مشکل تحریم ها را جور دیگری حل کنند!!!!

به نظر بنده بهتر از مدیران دولت به جای منت کشی آمریکا به توانایی داخلی و جوانان اعتماد کنیم . این گونه بهتر نتیجه میگیریم تا بخواهیم چرخش زندگی مردم را در مقابل چرخش سانتریفیوژها قرار دهیم! دو موضوعی که هیچ ضدیتی با هم ندارند! بلکه شاید تکمیل کننده یکدیگر نیز باشند! اگر زندگی مردم با گره ای مواجه شده یا نمی چرخد همه ی مشکل در تحریم ها نیست! بخش عمده ای از مشکلات  در مدیریت داخلیست!

و یک نکته دیگر هم اینکه بین امثال حقیر که مقاومت و ایستادگی را بهترین گزینه میدانیم و آقایان دولتی که مذاکره را بهترین و یا شاید تنها راه حل میدانند ، فقط یک اختلاف نظر وجود دارد! یک اختلاف نظر کوچک که فعلا یک سال است تحقیقات هسته ای را محدود و تمام زحمات شهدای هسته ای را بر باد داده است!!!

و یک مطلب دیگر اینکه شنیده شده است است - صحت و سقم خبر در دست بررسی است- در مذاکرات روز های آخر یک بار طرف غربی مذاکرات را به نشانه قهر ترک کرده است!! کاری که انتظار میرفت ایرانی ها آنرا انجام بدهند!

و در آخر اینکه همانطور که گفتم هیچ امیدی به مذاکرات ندارم! و اینکه

  " این قصه سر دراز دارد!"

پی نوشت : انرژی هسته ای ، ماهی 700 میلیون دلار!!!

پی نوشت : دولت تمدید و امید !!!

پی نوشت : خیلی سعی کردم در این نوشته به دولت و تیم مذاکره کننده اعتماد داشته باشم!!!نمیدانم چه قدر موفق بودم!



[ سه شنبه 93/9/4 ][ 4:28 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 389015

لینک باکس