سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ قبلی من
همراهان من
وبلاگ دوستان ویژه سرباز

تو  رشته ای که من تحصیل می کردم که فقط آقایان بودن . خبری از خانم ها نبود . به همین دلیل هم من خیلی در زمینه " تفکیک جنسیتی  در دانشگاه ها" خیلی اظهار نظر نم یکردم .
اما چیز هایی شنیده بودم از بی عفتی ها و بی حیایی ها و ... در کلاس های مختلط اتفاق می افتد .

تو دانشگاه هم دیده بودم که در رشته هایی چون رشته های علوم انسانس و رشته های برق و کامپیوتر که بعضا اتفاقاتی می افتاد .

تا اینکه دیروز که از دانشگاه بر می گشتم تو اتوبوس و در حالی که مسئولان ترمینال و راننده کوچکترین توجهی به مسائل اخلاقی داخل اتوبوس نداشتند اتفاقاتی افتاد که یک لحظه به فکر فرو رفتم که اینجا جمهوری اسلامیه یا بلاد کفر ؟؟
تازه اونجا بود که فهمیدم بعضی از این پسرها تو کلاسهای مختلط دانشگاه چه بلایی که سر این دختر ها نمیارن !
ته اتوبوس پسرها و جلوی اتوبوس دخترها . پسر ها دائما دختر ها را به اسم کوچک و با تمسخر صدا می زدن . نام فامیلی آنها را به تمسخر میگرفتند . کار به جایی رسیده بود که چیزی نمونده بود چند تاشون با پسر درگیر بشن !
در نهایت هم با همکاری جناب راننده محترم کار به " رقص " کشید !!!
اینها همه همکلاسی بودن و در دانشگاه غیر انتفاعی درس می خوندن و افتخارشان این بود که تعداد کمی از راننده ها که با اونها مخالفت کرده بودن را عاصی کرده بودن !!
البته قبلا هم در اتوبوس ها دیده بودم مسائلی بدتر از انها که متاسفانه اینجا جای مطرح کردن آنها نیست .(+18)!!!

گویا مسئولان  در این زمینه به خواب زمستانی رفته اند - البته در سایر فصل ها - . هیچ کس به این امور توجهی نمیکند . و گویا این مسائل در حیطه اختیارات هیچ ارگانی نیست . نه کسی کار فرهنگی میکند و نه کسی قانونی مینویسد ، قانونی اجرا میکند ، نه کسی بر کار ترمینال ها نظارتی میکند . در حالی که مطمئن هستم این اتفاقات به مراجع مربوطه گزارش شده است . ولی  .....

اینجاست که به ضرورت تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها پی برده می شود .

زیاد وارد بحث کارشناسی نمی شوم . چون کارشناس این مسائل نیستم . ولی همین قدر میدانم که این بر خورد ها می تواند عواقب بدی داشته باشد . عواقب روحی برای دخترها و پسر ها . عواقبی برای آینده و زندگی مشترکشان . تاثر منفی بر بازدهی درسی و . . .

امیدوارم مسئولین به وظایف خود بیشتر عمل کنند تا پیشرفت جامعه را در تمام امور شاهد باشیم .

والسلام


[ پنج شنبه 91/7/27 ][ 1:55 عصر ][ سربازی در مسیر][صلوات][ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سربازی در مسیر

من همون سرباز هیچم ولایت هستم . یه چهار سالی قبل از این وبلاگ داشتم تو همین پارسی بلاگ . بعد اومدم تو این وبلاگ . اینم آدرس وبلاگ قبلیم :www.iranianeaziz.parsiblog.com یه وبلاگ هم تو مسیر بلاگ داشتم :www.sarbaz.masirblog.net
موضوعات نوشته های سرباز
امکانات وب
روزشمار فاطمیه

بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 46
کل بازدیدها: 389720

لینک باکس